ایالات متحده “دیپلمات” دستگیر شده در ترکیه را رد کرد – RT World News

وزارت امور خارجه اذعان کرده است که مردی که ماه گذشته در ترکیه دستگیر شد شهروند آمریکا بود، اما دیپلمات بودن او را رد کرد. آنکارا پیشتر اعلام کرده بود که این مرد سعی کرده است گذرنامه دیپلماتیک جعلی را به یک شهروند سوری بفروشد.

ما از بازداشت یک شهروند آمریکایی در ترکیه مطلع هستیم. این فرد دیپلمات آمریکایی نیست.» وزارت امور خارجه بعد از ظهر چهارشنبه گفت. آنها جزئیات بیشتری ارائه نکردند و فقط اضافه کردند که ایالات متحده است “ارائه خدمات مناسب کنسولی” به فردی که هنوز نامش فاش نشده است.


یک دیپلمات آمریکایی به دلیل ملاقات مخفیانه با یک شهروند سوری بازداشت شد

پیش از این، رسانه های ترکیه با استناد به بیانیه پلیس گزارش دادند که مردی که فقط DJK نام دارد در 11 نوامبر در فرودگاه استانبول دستگیر شده است. اداره پلیس استانبول گفت که کنترل پاسپورت یک تبعه سوری – که فقط با نام RS شناخته می شود- را نشان داده است که با یک مدرک جعلی قصد پرواز به آلمان را داشت.

پس از اینکه RS در کنترل پاسپورت دستگیر شد، پلیس فرودگاه دوربین های نظارتی را بررسی کرد و فیلمی از ملاقات او با DJK پیدا کرد.

به گزارش رسانه های ترکیه، وقتی این آمریکایی مورد بازرسی قرار گرفت، پلیس 10000 دلار در پاکت و یک پاسپورت دیپلماتیک به نام خودش پیدا کرد. DJK دستگیر شد و همچنان در زندان است.

سفارت آمریکا در آنکارا بلافاصله در مورد این گزارش ها اظهار نظر نکرد. تکذیب وزارت امور خارجه این سوال را مطرح می کند که آیا گذرنامه دیپلماتیکی که ترک ها می گویند معتبر است یا DJK به عنوان یک دیپلمات در لبنان ظاهر شده است. روزنامه دیلی صباح خاطرنشان کرد که در هر صورت، قوانین مصونیت دیپلماتیک شامل حال وی نمی شود، زیرا او به این عنوان در ترکیه معتبر نبود.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: