ایالات متحده در تلاش برای مبارزه با قیمت های بالا، از انتشار اضطراری نفت رونمایی می کند

ایالات متحده در تلاش برای مبارزه با قیمت های بالا، از انتشار اضطراری نفت رونمایی می کند

یک منبع آگاه در دولت بایدن گفت که انتظار می‌رود ایالات متحده وام نفت خام از ذخایر اضطراری خود را روز سه‌شنبه به عنوان بخشی از طرحی که با مصرف‌کنندگان عمده انرژی آسیایی برای کاهش قیمت‌های انرژی انجام داده است، اعلام کند.

این اقدام پس از رد درخواست‌های مکرر واشنگتن و سایر کشورهای مصرف‌کننده از سوی گروه تولیدکننده اوپک و متحدانش برای کاهش سریع قیمت‌های انرژی طراحی شده است.

جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، به دلیل قیمت بالای بنزین و سایر اقلام مصرفی در بهبود بیماری همه گیر ویروس کرونا، با محبوبیت پایینی مواجه است که تهدیدی برای او و حزب دموکراتش در آستانه انتخابات کنگره سال آینده است.

این منبع گفت که به اصطلاح «سوآپ» از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا (SPR) در اقدامی هماهنگ با چندین کشور در روز سه شنبه اعلام خواهد شد. این منبع مشخص نکرد که چه مقدار نفت از ذخایر آزاد خواهد شد.

بایدن قبلاً از چین، هند، کره جنوبی و ژاپن خواسته بود تا ذخایر استراتژیک نفت را در هماهنگی با ایالات متحده آزاد کنند. رویترز گزارش داد که مقامات ژاپنی و هندی در حال کار بر روی راه هایی برای انجام این کار هستند.

تلاش بی‌سابقه واشنگتن برای همکاری با اقتصادهای بزرگ آسیایی برای کاهش قیمت‌های انرژی، هشداری به تولیدکنندگان بزرگ است که باید نفت بیشتری برای رفع نگرانی‌های مربوط به قیمت بالای سوخت در اقتصادهای قدرتمند تولید کنند.

اوپک پلاس، که سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش از جمله روسیه را گروه می کند، در نظر دارد در 2 دسامبر برای بحث در مورد سیاست تولید نشستی برگزار کند.

ایالات متحده در طول تاریخ با آژانس بین المللی انرژی (IEA) مستقر در پاریس، یک بلوک متشکل از 30 کشور صنعتی مصرف کننده انرژی، زمانی که مسائل عرضه جهانی تقاضای آزادسازی هماهنگ ذخایر را دارد، کار کرده است.

ژاپن و کره جنوبی اعضای آژانس بین المللی انرژی هستند، در حالی که چین و هند فقط اعضای وابسته هستند.

تحت یک سوآپ SPR، شرکت‌های نفتی نفت خام را از ذخایر برداشت می‌کنند اما ملزم به بازگرداندن آن – یا محصول تصفیه‌شده – به اضافه بهره هستند. سوآپ معمولاً زمانی ارائه می شود که شرکت های نفتی با اختلال در عرضه مانند قطع شدن خط لوله یا آسیب ناشی از طوفان مواجه شوند.

فروش مستقیم کمتر رایج است.

رؤسای جمهور ایالات متحده سه بار مجوز فروش اضطراری SPR را صادر کرده اند که آخرین آن در سال 2011 در جریان جنگ در لیبی عضو اوپک بود. فروش همچنین در طول جنگ خلیج فارس در سال 1991 و پس از طوفان کاترینا در سال 2005 انجام شد.

قیمت‌های بالای فعلی ناشی از اختلال در عرضه نبوده است، بلکه به دلیل بازگشت تقاضای جهانی انرژی از پایین‌ترین قیمت‌ها در روزهای اولیه بحران کرونا بوده است.

اوپک پلاس حدود 400 هزار بشکه در روز به بازار اضافه می کند تا تقاضای فزاینده را برآورده کند، اما در برابر درخواست های بایدن برای افزایش سریع تر مقاومت کرده و استدلال می کند که بازگشت تقاضا می تواند شکننده باشد.

تهدید انتشار هماهنگ نفت انباشته شده در بازار، همراه با قرنطینه های جدید مرتبط با ویروس کرونا در اروپا، اخیراً باد را از رشد نفت خام خارج کرده است. نفت خام برنت آخرین بار در حدود 79 دلار و 50 سنت در هر بشکه معامله شد که بیش از 7 دلار کمتر از اوج خود در اواخر اکتبر بود.

تحلیلگران سیتی گروپ تخمین زدند که مجموع انتشار نفت از ایالات متحده و سایر کشورها می تواند “در حدود 100 تا 120 میلیون بشکه یا بیشتر باشد.”

با این حال، یکی از منابع آشنا به این گفتگوها گفت که نظرات چین و سایر کشورها هنوز در هوا باقی مانده است و کشورهایی مانند هند و کره جنوبی احتمالاً مقدار کمی از بشکه‌ها را تامین خواهند کرد.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)