ایالات متحده در آماده باش پس از شایعات رسانه های اجتماعی در مورد تیراندازی در مدرسه، تدابیر امنیتی تشدید شد

ایالات متحده در آماده باش پس از شایعات رسانه های اجتماعی در مورد تیراندازی در مدرسه، تدابیر امنیتی تشدید شد

برخی از مدارس هشدارهایی را برای والدین ارسال کردند، امنیت را افزایش دادند و بسیاری از کلاس ها را لغو کردند (پرونده)

واشنگتن:

پس از انتشار شایعاتی مبنی بر تیراندازی های احتمالی در TikTok، ایالات متحده روز جمعه به دلیل خشونت در مدارس در حالت آماده باش شدید قرار گرفت، هرچند مقامات گفتند که هیچ تهدید معتبری پیدا نشده است.

برخی از مدارس – که در حال حاضر پس از تیراندازی اخیر در وضعیت بدی قرار گرفته اند – به والدین هشدار دادند و تدابیر امنیتی را تشدید کردند و تعدادی از ولسوالی ها نیز کلاس ها را برای آن روز لغو کردند.

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در توییتر نوشت: «کاخ سفید و مجریان قانون فدرال از نزدیک تهدیدات خشونت‌آمیز در مدارسی را که در رسانه‌های اجتماعی منتشر می‌شوند، زیر نظر دارند.

TikTok گفت که با مجری قانون کار می کند تا ویدیوهای گزارش شده درباره تیراندازی در مدرسه را بررسی کند، اما “چیزی پیدا نکرد.”

این شرکت گفت: «مقامات محلی، FBI و DHS (وزارت امنیت داخلی) تایید کرده‌اند که هیچ تهدید معتبری وجود ندارد، بنابراین ما در تلاش هستیم تا هشدارهای هشداردهنده‌ای را که خط‌مشی اطلاعات نادرست ما را نقض می‌کنند حذف کنیم.

در ادامه این بیانیه آمده است: «اگر تبلیغ خشونت را در پلتفرم خود پیدا کنیم، آن را حذف کرده و به مجریان قانون گزارش می‌دهیم».

FBI گفت که در حال بررسی تهدیدات احتمالی است و DHS در توییتی اعلام کرد که “هیچ اطلاعاتی که نشان دهنده تهدید خاص و معتبری برای مدارس باشد” ندارد.

تیراندازی های اخیر در مدرسه

کمتر از سه هفته پس از آخرین تیراندازی جمعی در یک دبیرستان در ایالات متحده – که منجر به کشته شدن چهار دانش آموز در آکسفورد، میشیگان شد – مدیران مدرسه به سرعت به شایعات پاسخ دادند.

در پیامی که صبح روز جمعه توسط مدرسه ای در واشنگتن برای والدین ارسال شد، آمده است: “اطلاعاتی در دست انتشار است مبنی بر اینکه ممکن است امروز روز حمله به مدارس باشد. اداره و پلیس دی سی از این موضوع بسیار آگاه هستند و مراقب نزدیک هستند.”

منطقه مدرسه پنسبری در پنسیلوانیا به والدین گفت که حضور پلیس افزایش خواهد یافت، حتی اگر آنها “اعتماد به این تهدید را ندارند.”

ساکی گفت که “امروز یادآوری دیگری است که چگونه بسیاری از کودکان و والدین در ترس از تیراندازی یا خشونت در مدرسه زندگی می کنند. این غیرقابل قبول است.”

TikTok، یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی با کودکان مدرسه‌ای، قبلاً به دلیل اجازه ارسال ویدیوهای کوتاهی که افراد را به اعمال مخاطره‌آمیز، مضر و غیرقانونی به چالش می‌کشد، مورد انتقاد قرار گرفته است.

اوایل امسال، ویدیوی چالشی ویروسی «Licks Devious Licks» دانش‌آموزان را تشویق کرد تا حمام‌های مدارس را خراب کنند و ویدیوهای کپی TikTok از آن بسازند.

که منجر به موارد متعدد تخریب جزئی اموال مدارس در سراسر کشور شد.

در آن زمان TikTok گفت که برای حذف ویدیوها و به حداقل رساندن انتشار آنها “برای جلوگیری از چنین رفتاری” اقداماتی انجام می دهد.

طبق گزارش Everytown for Gun Safety، یک سازمان غیرانتفاعی ضد خشونت با اسلحه، تا کنون حداقل 149 تیراندازی در مدارس در ایالات متحده در سال جاری رخ داده است که 32 کشته و 94 مجروح داشته است.

سندی هوک پرومیس، گروهی که در پاسخ به تیراندازی جمعی در سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانکتیکات تشکیل شد، این تهدید ادعایی را محکوم کرد.

آنها در بیانیه ای گفتند: “خشونت با اسلحه موضوع شوخی یا شوخی نیست. همه تهدیدها باید جدی گرفته شوند.”

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)