ایالات متحده داروی AstraZeneca Evusheld را برای درمان کووید در برخی موارد مجاز می کند

ایالات متحده در برخی موارد مجوز درمان کووید AstraZeneca را صادر می کند

مقامات بهداشتی ایالات متحده امروز مجوز استفاده از Evusheld را صادر کردند.

واشنگتن، ایالات متحده آمریکا:

مقامات بهداشتی ایالات متحده روز چهارشنبه اجازه استفاده از آنتی بادی های مصنوعی تولید شده توسط AstraZeneca را برای جلوگیری از عفونت کووید-19 در افرادی که به واکسن ها واکنش بد نشان می دهند، دادند.

این اولین بار بود که سازمان غذا و دارو مجوز اضطراری را برای چنین درمان کاملاً پیشگیرانه ای صادر می کرد.

FDA هشدار داد که داروی Evusheld “جایگزین واکسیناسیون در افرادی نیست که واکسیناسیون کووید-19 برای آنها توصیه می شود” و فقط برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند یا افرادی که به دلایل پزشکی نمی توانند واکسینه شوند مجاز است. واکنش آلرژیک.

در این موارد، دارو را می توان برای افراد 12 سال به بالا تجویز کرد.

Evushheld دو نوع آنتی بادی مصنوعی (tixagevimab و cilgavimab) را ترکیب می کند و به صورت دو تزریق داخل عضلانی، یکی پس از دیگری تزریق می شود. این آنتی بادی ها به سیستم ایمنی بدن کمک می کنند تا با هدف قرار دادن پروتئین اسپایک آن، که به آن اجازه می دهد وارد سلول ها شده و آنها را آلوده کند، با ویروس مبارزه کند.

FDA گفت که این درمان “ممکن است برای پیشگیری از قبل از مواجهه به مدت شش ماه موثر باشد.”

FDA گفت که نمی توان آن را برای فردی که قبلاً به ویروس آلوده شده است تجویز کرد، اگرچه AstraZeneca آن را برای چنین درمانی آزمایش می کند.

عوارض جانبی ممکن است شامل واکنش آلرژیک، خونریزی از محل تزریق، سردرد و خستگی باشد.

مجوز FDA بر اساس یک کارآزمایی بالینی است که بر روی افراد بالای 59 سال واکسینه نشده یا مبتلا به بیماری مزمن یا در معرض خطر بالای عفونت انجام شده است.

این دارو به 3500 نفر داده شد و 1700 نفر دارونما دریافت کردند. این آزمایش نشان داد که این درمان خطر ابتلا به کووید-19 را تا 77 درصد کاهش می دهد.

دو کوکتل آنتی بادی که توسط Regeneron و Eli Lilly ساخته شده است، در حال حاضر برای پیشگیری از عفونت در ایالات متحده مجاز است، اما فقط در افرادی که مدت کوتاهی قبل در معرض ویروس قرار گرفته اند یا شانس زیادی برای قرار گرفتن در معرض آن دارند، مانند کارکنان خانه های سالمندان یا زندان ها.

این افراد علاوه بر نقص ایمنی یا عدم واکسن، باید در معرض خطر بالای ابتلا به یک مورد شدید بیماری نیز باشند.