ایالات متحده خواستار تصویب پیشنهاد سوئد در ناتو – RT World News

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا می گوید واشنگتن مشتاق است که ایالت شمال اروپا در تابستان امسال به بلوک بپیوندد.

ایالات متحده حمایت خود از عضویت سوئد در ناتو را در زمانی که لوید آستین، وزیر دفاع سوئد برای دیدار با همتای سوئدی خود به این کشور سفر کرد، تکرار کرده است و این اولین باری است که یک رئیس پنتاگون در بیش از 20 سال گذشته از این ایالت نوردیک بازدید می کند.

آستین در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت که واشنگتن “منتظر این است که به زودی به عنوان سی و دومین کشور سوئد استقبال کنیم” عضو ناتو، و گفت که ایالات متحده امیدوار است این اتفاق قبل از نشست آتی ناتو در ماه جولای رخ دهد.

وزیر دفاع از ترکیه و مجارستان، دو عضو آخر ناتو که هنوز عضویت استکهلم را تایید نکرده‌اند، خواست تا الحاق را در اسرع وقت تصویب کنند.

در ماه مه گذشته، سوئد و فنلاند بی طرفی دیرینه خود را کنار گذاشتند و پیشنهاداتی را برای پیوستن به بلوک نظامی تحت رهبری ایالات متحده ارائه کردند و دلیل آن نیز تهدیدی بود که روسیه به دلیل عملیات نظامی این کشور در اوکراین احساس می کرد.

با این حال، برای پذیرفته شدن در بلوک، ابتدا درخواست عضویت باید توسط همه کشورهای عضو فعلی تایید شود. این روند توسط مجارستان و ترکیه مسدود شد و آنکارا کشورهای شمال اروپا را به حمایت از کردها متهم کرد. “گروه های تروریستی” مانند حزب کارگران کردستان (PKK).


مجارستان نامه های شهروندان متقاضیان ناتو را فاش می کند

در حالی که پیشنهاد فنلاند در نهایت توسط آنکارا و بوداپست در اواخر ماه مارس تصویب شد، با پیوستن رسمی این کشور به بلوک در اوایل ماه جاری، پیشنهاد سوئد برای ناتو در هاله ای از ابهام باقی مانده است.

مقامات ترکیه ادعا می کنند که استکهلم هنوز به طور کامل به نارضایتی های خود رسیدگی نکرده است، در حالی که ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان آن را متهم کرده است. انتشار دروغ های آشکار در مورد مجارستان، در مورد حاکمیت قانون در مجارستان، در مورد دموکراسی، در مورد زندگی در اینجا.

هم سوئد و هم فنلاند به شدت از دولت محافظه کار مجارستان انتقاد کرده اند. هر دو از عدم پرداخت بودجه توسط اتحادیه اروپا از بوداپست به دلیل سرکوب فرضی اوربان در زمینه حقوق دگرباشان جنسی و مهاجران و همچنین نگرانی های استقلال قضایی حمایت می کنند.