ایالات متحده حضور نظامی در اوکراین را توضیح می دهد – RT World News

یک مقام کاخ سفید تا حدودی افشای اطلاعات مربوط به نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را تایید کرد

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، حداقل تا حدودی یکی از محرک‌ترین افشاگری‌های درز اطلاعات پنتاگون درباره عملیات نیروهای ویژه آمریکا در داخل اوکراین در بحبوحه درگیری این کشور با روسیه را تایید کرده است.

کربی روز چهارشنبه در پاسخ به سوالی درباره سند فاش شده مبنی بر اینکه واشنگتن و برخی از متحدانش در ناتو نیروهای ویژه در اوکراین مستقر دارند، اعتراف کرد که “حضور نظامی کوچک ایالات متحده” – اما ادعا کرد که آنها فقط در سفارت آمریکا در کیف فعالیت می کنند. کربی در حاشیه سفر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ایرلند شمالی، در گفتگو با خبرنگار فاکس نیوز، از افشای تعداد مشخص نیروهای آمریکایی در زمین خودداری کرد.

“یک حضور نظامی کوچک آمریکایی در سفارت همراه با دفتر وابسته‌های دفاعی وجود دارد تا به ما کمک کند تا در مورد اطلاعاتی که به داخل و خارج اوکراین می‌رود کار کنیم.” کربی گفت. بنابراین آنها به آن سفارت و آن وابسته دفاعی وابسته هستند.»

نیروهای آمریکایی “در میدان نبرد نمی جنگند” کربی افزود. فاکس نیوز گزارش داد که سربازان آمریکایی نیز خدمات امنیتی نامشخصی ارائه می دهند، بدون اینکه منبعی از این اطلاعات را مشخص کند.


افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را افشا کرد

“هیچ تغییری در دستور رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور نیروهای آمریکایی در اوکراین در این جنگ ایجاد نشده است.” کربی افزود.

بایدن تلاش کرده است که مرز خوبی بین حمایت از کی یف و ایجاد درگیری مستقیم با مسکو طی کند. مقامات روسیه بارها هشدار داده اند که افزایش کمک های آمریکا به اوکراین خطر درگیری بین ابرقدرت های هسته ای جهان را افزایش می دهد.

روزنامه بریتانیایی گاردین روز سه‌شنبه گزارش داد که نزدیک به 100 نیروی ویژه ناتو، از جمله 50 نفر از بریتانیا، از اول مارس در داخل اوکراین فعالیت می‌کنند. طبق ادعای پنتاگون، ایالات متحده 14 نیروی ویژه در این کشور دارد، در حالی که فرانسه 15 نیروی ویژه دارد. سند مورد استناد گاردین به گفته یکی دیگر از رسانه های بریتانیا به نام «محرمانه»، از 100 آمریکایی که به طور رسمی در اوکراین حضور دارند، 71 نفر توسط وزارت امور خارجه و 29 نفر در پنتاگون استخدام شده اند.


پرونده های لو رفته پنتاگون می تواند عملیات

ده‌ها سند محرمانه ادعایی ایالات متحده در هفته‌های اخیر به صورت آنلاین به بیرون درز کرده است، یک نقض امنیتی آشکار که ظاهراً گردآوری اطلاعات واشنگتن را برای دوستان و دشمنان افشا می‌کند. مقامات آمریکایی صحت این اسناد را نه تایید و نه تکذیب نکرده‌اند، برخی از آنها دارای علامت‌هایی هستند که نشان می‌دهد آنها اسناد مختصر تهیه شده برای ستاد مشترک ایالات متحده هستند.

لی جونگ سوپ وزیر دفاع کره جنوبی روز سه شنبه گفت به نظر می رسد برخی از اسناد جعلی بوده اند. افشای اطلاعات مربوط به سئول حاکی از جاسوسی ایالات متحده از رهبران کره جنوبی بود، ادعایی که لی جائه میونگ، قانونگذار اپوزیسیون گفت، در صورت تایید صحت، اتحاد با واشنگتن را تضعیف خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: