ایالات متحده حضور نظامی خود را در مرز افزایش می دهد – اخبار RT World

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که کاخ سفید مجوز استفاده از نیروهای ذخیره را برای مبارزه با تجارت بین المللی مواد مخدر صادر کرد

ارتش آمریکا اعلام کرده است که برای تکمیل 1500 سرباز در مرز با مکزیک مستقر خواهد شد “شکاف های توانایی حیاتی،” با بیان اینکه به دلیل کمبود پرسنل در آژانس حفاظت از گمرک و مرز (CBP) به نیروی انسانی اضافی نیاز است.

پنتاگون این تصمیم را روز سه شنبه پس از تایید وزیر دفاع لوید آستین اعلام کرد “موقت” استقرار برای کمک به تلاش های CBP در مرز جنوب غربی بنا به درخواست وزارت امنیت داخلی.

به مدت 90 روز، این 1500 پرسنل نظامی، شکاف‌های قابلیت حیاتی مانند شناسایی و نظارت بر زمین، ورود داده‌ها و پشتیبانی انبار را پر خواهند کرد تا زمانی که CBP بتواند این نیازها را از طریق پشتیبانی قراردادی برطرف کند. پت رایدر، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای گفت و افزود که پرسنل نظامی مستقیماً در فعالیت های اجرای قانون شرکت نخواهند کرد.


چراغ سبز بایدن در مرز مکزیک مستقر شد

رایدر در طی یک کنفرانس مطبوعاتی در روز سه شنبه خاطرنشان کرد که سربازان تا 10 می به مرز خواهند رسید و آنها نیروهای فعال ارتش و تفنگداران دریایی خواهند بود. با این حال، او گفت که ارتش به دنبال راه هایی برای این کار است «این نیروهای مستقر را جایگزین کنید» با نیروهای ذخیره یا پرسنل گارد ملی پس از پایان 90 روز، به منظور “آن نیروهای وظیفه فعال را به پایگاه های خود بازگردانید.”

در حال حاضر حدود 2500 سرباز در مرز مستقر هستند که بیشتر آنها از گارد ملی هستند که به CBP کمک می کنند. “تشخیص و نظارت و پشتیبانی هوانوردی” سخنگوی پنتاگون ادامه داد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، در پاسخ به این سوال که آیا افزایش نظامی‌سازی در مرز با وعده رئیس جمهور جو بایدن برای اصلاح سیاست مهاجرتی ایالات متحده مطابقت دارد یا خیر، گفت که این استقرار “یک رویه رایج” و تاکید کرد که پرسنل نظامی نخواهند بود “تعامل با مهاجران یا مهاجران.” در عوض، با خدمت در نقش های دیگر، او گفت که سربازان این کار را انجام خواهند داد ماموران گشت مرزی را برای انجام وظایف حیاتی اجرای قانون آزاد کنید.

در آخر هفته، بایدن دستوری اجرایی صادر کرد که به آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه و الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی اجازه داد تا از نیروهای «ذخیره آماده» فعال در مرز آمریکا و مکزیک برای مبارزه با تجارت غیرقانونی مواد مخدر استفاده کنند. “تهدید فوق العاده” به امنیت ملی آمریکا این دستور پس از آن صادر شد که کاخ سفید در سال 2021 وضعیت اضطراری ملی را در رابطه با قاچاق بین المللی مواد مخدر اعلام کرد و به رئیس جمهور اختیارات بیشتری برای رسیدگی به این موضوع داد.

بیشتر بخوانید:
ترامپ از “گزینه های نظامی” علیه کارتل های مکزیکی – رسانه ها حمایت می کند

تعدادی از رقبای جمهوری خواه بایدن، از جمله دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین و امید 2024، نیز راه حل های نظامی برای مشکلات مرزی پیشنهاد کرده اند. در ماه مارس، گروهی متشکل از 20 قانونگذار جمهوری خواه طرحی را ارائه کردند که کارتل های مختلف مواد مخدر را به عنوان “سازمان های تروریستی خارجی” در حالی که سنا قوانین مشابه و همچنین یک کارگروه ویژه برای مقابله با باندهای مواد مخدر را پیشنهاد کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: