ایالات متحده تحویل سریع سلاح برای تایوان را آماده می کند – بلومبرگ – اخبار RT World

گزارش شده است که این محموله 500 میلیون دلاری اولین باری است که واشنگتن از مکانیزم تسریع شده به سبک اوکراین استفاده می کند.

بلومبرگ گزارش می دهد که ایالات متحده در حال کار بر روی یک بسته دفاعی سریع جدید برای تایوان است و ادعا می کند که دولت از اداره بازنگری ریاست جمهوری برای تسریع در ارسال محموله استفاده خواهد کرد – ابزاری که به طور فعال برای تقویت کیف استفاده شده است، اما نه تایپه.

بلومبرگ در مقاله ای در روز جمعه به نقل از “افراد آشنا با موضوع” ناشناس گفت که این بسته به ارزش 500 میلیون دلار از انبارهای موجود تسلیحات و تجهیزات ارتش آمریکا استفاده می کند. منابع به این شبکه گفتند که آرایش دقیق این محموله تاکنون مشخص نیست.

در این گزارش آمده است: با استفاده از اختیارات برداشت، ایالات متحده فرآیند انعقاد و تولید تسلیحات را که احتمالا زمان بر است، دور می زند.


ارسال F-16 به تایوان به تعویق افتاد - وزیر

مائو نینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه آمریکا را متهم کردتبدیل تایوان به انبار باروت،که او گفت:فقط برای هموطنان تایوانی ما دردسر ایجاد می کند.

پکن که این جزیره را بخشی جدایی ناپذیر از قلمرو خود می داند که توسط جدایی طلبان تصرف شده است، از واشنگتن خواست تا «توقف فروش اسلحهبه تایوان و هشدار داده شدعواقب.

اظهارات مائو در پاسخ به نشست صنعت دفاعی تایوان و ایالات متحده که در اوایل هفته در تایپه برگزار شد، بیان شد.

واشنگتن در سال های اخیر چندین قرارداد تسلیحاتی با تایوان صادر کرده است، از جمله فروش عمده جت های جنگنده F-16. با این حال، تعداد زیادی از معاملات هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که منجر به فروش معوقه 19 میلیارد دلاری شد – رقمی که مایک گالاگر، نماینده کنگره در ماه فوریه به آن اشاره کرد.

چندین قانونگذار آمریکایی از کاخ سفید به دلیل کندی در تحویل کالا به جزیره خودگردان انتقاد کرده اند.

تایوان از سال 1949، زمانی که طرف بازنده در جنگ داخلی چین به جزیره گریخت و دولت خود را تأسیس کرد، عملاً مستقل است. در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از کشورها تایوان را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت شناخته اند، ایالات متحده مدت طولانی است که روابط نزدیک و غیررسمی با تایپه، هم از نظر نظامی و هم از نظر اقتصادی حفظ کرده است. به طور رسمی، واشنگتن همچنان به سیاست چین واحد پایبند است.

تنش ها بین واشنگتن و پکن ماه گذشته پس از سفر تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان به ایالات متحده و ملاقات با رئیس مجلس نمایندگان، کوین مک کارتی و چندین قانونگذار دیگر تشدید شد. چین با مانورهای آمادگی رزمی گسترده در اطراف تایوان پاسخ داد.

پرزیدنت بایدن گفته است که اگر چین تلاش کند جزیره را به زور تصرف کند، ایالات متحده ارتش خود را مستقر خواهد کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: