ایالات متحده برای هشدار به ایران بمب های هدایت شونده مستقر می کند – رسانه ها – اخبار RT World

وال استریت ژورنال گزارش داده است که اسکادران A-10 Warthog آمریکا در خاورمیانه با 250 پوند “بنکر busters” مجهز خواهد شد.

هواپیماهای جنگی آمریکایی که اخیراً در خاورمیانه مستقر شده اند مجهز به هدایت شونده خواهند بود “سنگ شکن” وال استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که بمب گذاری شده است. مقامات آمریکایی به این روزنامه گفته اند که این اقدام صراحتاً ایران را هدف قرار داده است.

این روزنامه به نقل از مقامات ناشناس گزارش داد که هر یک از این هواپیماها به 16 بمب هدایت شونده GBU-39/B مجهز خواهند شد. این مهمات با وزن 250 پوند (113 کیلوگرم)، برای نفوذ به مواضع مستحکم طراحی شده اند.مانند سنگرهای فرماندهی زیرزمینی – قبل از انفجار.

تصمیم برای قرار دادن تسلیحات قدرتمندتر بر روی اسکادران A-10 Warthogs به این منظور طراحی شده است که خلبانان شانس بیشتری برای موفقیت در انهدام سنگرهای مهمات و سایر اهداف مستقر در عراق و سوریه داشته باشند، جایی که نیروهای آمریکایی بارها توسط ایران مورد هدف قرار گرفته اند. مبارزان» وال استریت ژورنال گزارش داد.

این روزنامه مشخص نکرد که آیا این هواپیماها خارج از پایگاه های ایالات متحده در عراق و سوریه عملیات خواهند کرد یا خیر، اما اشاره کرده است که استقرار آنها برای ارسال یک “پیام به ایران” این هواپیما در اواخر ماه گذشته و اندکی پس از اعلام استقرار آنها توسط ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده فرماندهی مرکزی ایالات متحده، به پایگاهی در امارات متحده عربی رسید.


پخش ایرانی توقیف نفتکش را نشان می دهد (فیلم)

A-10 Thunderbolt که بیشتر با نام Warthog شناخته می شود، یک هواپیمای زرهی با حرکت آهسته است که معمولاً برای پشتیبانی هوایی نزدیک به سربازان روی زمین استفاده می شود. در خدمت از دهه 1970، شاهد استفاده گسترده در جنگ های ایالات متحده در افغانستان و عراق بودیم.

استقرار این هواپیماها در خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که تنش میان ایران و آمریکا افزایش یافته است. اندکی پیش از انتشار گزارش وال استریت ژورنال، تلویزیون دولتی تهران تصاویری از کماندوهای ایرانی در حال توقیف یک نفتکش آمریکایی در خلیج عمان را پخش کرد، پس از اینکه ادعا می‌شود در یک حادثه تصادف با یک کشتی دیگر شرکت داشته است.

این حادثه یک هفته پس از آن رخ داد که نیروی دریایی ایران مدعی شد که یک زیردریایی آمریکایی را در نزدیکی آب های خود رهگیری کرده و آن را مجبور به سطح زمین کرده است. مقامات آمریکایی می گویند این زیردریایی برای جلوگیری از حمله احتمالی ایران به یک کشتی تجاری به منطقه فرستاده شده است.

ایران اسرائیل را مسئول حمله پهپادی به یکی از کارخانه‌های نظامی خود در اوایل سال جاری می‌داند، در حالی که گروه‌های شبه‌نظامی همسو با تهران در سال‌های اخیر حملات متعددی را به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه انجام داده‌اند. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا ماه گذشته دستور حمله هوایی به تاسیسات مرتبط با ایران در سوریه را صادر کرد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: