ایالات متحده برای فاش کردن تعداد سربازان در اوکراین – RT World News فشار آورد

برخی از اعضای کنگره خواستار شفافیت از کاخ سفید و پنتاگون هستند

قطعنامه‌ای که از جو بایدن و وزارت دفاع می‌خواهد کنگره را در مورد استقرار نیروها در اوکراین و برنامه‌هایی برای کمک‌های نظامی آینده مطلع کنند، روز جمعه توسط کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شد.

این کمیته در راستای خطوط حزبی، 22 بر 20، به پیشنهاد مت گاتز، نماینده جمهوری خواه فلوریدا، نماینده کنگره، رأی مثبت داد. گاتز تماس گرفت رای الف “پیروزی بزرگ برای پاسخگویی” و دموکرات ها را به ترس از “حقیقت و شفافیت در کمک به اوکراین.”

بر اساس مفاد قطعنامه ممتاز وی، کاخ سفید و پنتاگون 14 روز فرصت دارند تا مجلس نمایندگان را بفرستند. کپی تمام اسنادی که نشان‌دهنده هرگونه برنامه‌ای برای کمک‌های نظامی فعلی یا آتی به اوکراین است و اسنادی که نشان می‌دهد آیا نیروهای مسلح ایالات متحده، از جمله نیروهای عملیات ویژه، در حال حاضر در اوکراین مستقر هستند یا خیر.

در جریان بحث بر سر این قطعنامه، در اوایل این هفته، اعضای حزب بایدن، گاتز را به خدمت به منافع ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه متهم کردند. “تقویت تبلیغات روسیه” و تهدید اجماع دو حزبی در کنگره که حمایت از اوکراین باید باشد “تزلزل ناپذیر و نامشخص.”


افشای اطلاعات پنتاگون نیروهای ویژه ناتو در اوکراین را افشا کرد

کتی منینگ، نماینده دموکرات کارولینای شمالی، نماینده کنگره این قطعنامه را خواند “تفرقه افکن و بدخلق” همچنین “یک ترفند سیاسی حزبی” که امنیت ملی آمریکا، متحدانش در اروپا و “مردم شجاع اوکراین.” همکار او، گری کانولی از ویرجینیا، گیتز را متهم کرد که می خواهد به زور به کی یف صلح کند، و استدلال کرد که ممکن است زمانی برای نظارت وجود داشته باشد. “اما الان آن زمان نیست.”

کوری میلز جمهوریخواه فلوریدا، کهنه سرباز نظامی، در پاسخ گفت که این قطعنامه مخالف حمایت از اوکراین نیست، اما تضمین می کند که هیچ “ماموریت خزش” مانند افغانستان یا عراق که در مجموع ده سال را سپری کرد و به آن رسید “دوبار منفجر شد.”


پنتاگون به خوبی از مشکل فساد اوکراین آگاه است

گاتز با ارائه این قطعنامه در اوایل ماه جاری به اسناد لو رفته پنتاگون اشاره کرد تا بایدن را متهم کند. “فریب دادن جهان در مورد وضعیت جنگ در اوکراین” و مطالبه گر “شفافیت کامل” وقتی نوبت به خطر افتادن رسید “جنگ با دشمن هسته ای”

این قطعنامه اکنون به صحن مجلس می رود، جایی که جمهوری خواهان اکثریت اندکی دارند. با این حال، یک جناح مهم در داخل حزب با دموکرات ها و کاخ سفید بر سر حمایت بی قید و شرط از کیف موافق است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: