ایالات متحده برای حمله هسته ای در اوکراین آماده می شود – رسانه – اخبار RT World

به گزارش NYT، تیمی برای قرار دادن حسگرهایی فرستاده شد که مسکو را برای هر حادثه احتمالی مقصر می دانند

نیویورک تایمز گزارش داد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، با اتصال شبکه ای از حسگرها که می تواند منشأ هر حمله اتمی را شناسایی کند، برای حمله احتمالی هسته ای در اوکراین آماده می شود.

این رسانه روز جمعه به نقل از اداره ملی امنیت هسته ای واشنگتن (NNSA) گفت که حسگرها می توانند تشعشعات یک بمب کثیف یا یک سلاح هسته ای را تشخیص دهند.

تا حدی، هدف این است که اطمینان حاصل شود که اگر روسیه یک سلاح رادیواکتیو را در خاک اوکراین منفجر کند، امضای اتمی آن و مقصر بودن مسکو قابل تأیید است. روزنامه گفت.

شبکه حسگرهای تشعشع در حال استقرار است “در سراسر منطقه” و قادر خواهد بود اندازه، مکان و اثرات هر انفجار هسته ای را مشخص کنید، طبق یک واحد NNSA به نام تیم پشتیبانی انرژی هسته ای (NEST). طبق گزارش ها، این واحد با اوکراین برای نصب حسگرها، آموزش کارگران، نظارت بر داده ها و هشدار در مورد سطوح خطرناک تشعشع همکاری می کند.


قانونگذاران برای محدود کردن اختیارات هسته ای رئیس جمهور آمریکا تلاش می کنند

NEST اضافه کرد که داده های این حسگرها روسیه را رد می کند “هر فرصتی برای استفاده از سلاح های هسته ای در اوکراین بدون ذکر منبع.” تایمز گفت که این به مه جنگ هسته‌ای می‌پردازد و اینکه چگونه ایالات متحده می‌تواند از سیستم جدید برای نفوذ به آن استفاده کند

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه ماه گذشته در واکنش به تصمیم بریتانیا برای ارائه مهمات اورانیوم ضعیف‌شده به اوکراین، اعلام کرد که سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی در اوایل تابستان امسال در بلاروس مستقر خواهند شد. او هرگونه قصد استفاده از تسلیحات هسته‌ای در اوکراین را رد کرده است، اما همچنین متعهد به استفاده از آن شده است تمام ابزارهای موجود برای محافظت از روسیه.


کرملین «هیستری» غرب بر سر برنامه های هسته ای را محکوم می کند

پاسخ به اتهامات استفاده از “لفاظی غیرمسئولانه هسته ای” مقامات روسی به ریاکاری آمریکا و ناتو اشاره کرده و خاطرنشان کردند که رهبران غربی این واقعیت را نادیده می گیرند که آمریکا از مدت ها قبل در بلژیک، آلمان، ایتالیا، هلند و ترکیه تسلیحات هسته ای مستقر کرده است. دیمیتری مدودف، رئیس جمهور سابق روسیه خاطرنشان کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده اخیراً از رنج مردم ژاپن در اثر بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی ابراز تاسف کرد، در حالی که اشاره نکرد که واشنگتن آنها را انجام داده است – تنها حملاتی از این دست در تاریخ جهان.

تایمز مدعی شد که سنسورهای تشعشعات ایالات متحده می تواند به جلوگیری از انجام یک اقدام مسکو کمک کند “پرچم دروغین” حمله هسته ای، مانند ادعای اینکه کی یف بمبی را در میدان جنگ منفجر کرد تا مداخله مستقیم غرب در درگیری را تحریک کند. وزارت انرژی ایالات متحده در سال جاری حدود 160 میلیون دلار برای اقدامات احتیاطی هسته ای در اوکراین هزینه می کند و برای این منظور در سال 2024 مبلغ مشابهی را درخواست کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: