ایالات متحده برای استقرار نیروها در تایوان باز است – قانونگذار – اخبار RT World

سناتور لیندزی گراهام اعلام کرد که برای جزیره “جنگ خواهد کرد” زیرا “یک دموکراسی” است.

سناتور آمریکایی لیندسی گراهام اعلام کرده است که از یک اتحاد دفاعی رسمی با تایوان حمایت می کند و نیروهای آمریکایی را برای مبارزه با تهاجم فرضی چین می فرستد. گراهام، یکی از جنگ طلب ترین جمهوری خواهان کنگره، مدعی شد که دفاع از تایوان به نفع امنیت ملی ایالات متحده است.

این قانونگذار جمهوریخواه روز یکشنبه در گفتگو با فاکس نیوز مدعی شد که سیاست ایالات متحده از “ابهام استراتژیک” در مورد تایوان – که بر اساس آن واشنگتن حاکمیت چین بر این جزیره را به رسمیت می شناسد، اما آن را تایید نمی کند – کارساز نیست و باید با یک توافقنامه دفاعی رسمی جایگزین شود.

بنابراین این سوال برای کنگره مطرح می شود که آیا ما باید با جزیره تایوان توافق دفاعی داشته باشیم؟” او درخواست کرد. من بسیار آماده استفاده از نیروهای ایالات متحده برای دفاع از تایوان هستم، زیرا انجام این کار به نفع امنیت ملی ما است.

من به سیاست چین واحد اعتقاد دارم، اما حاضرم برای تایوان بجنگم، زیرا تایوان یک دموکراسی است. وی ادامه داد و بعداً افزود که ایالات متحده انگیزه اقتصادی برای مبارزه با چین بر سر جزیره دارد. 90 درصد تراشه های سطح بالا ساخت تایوان هستند. او گفت. “[China] انحصار اقتصاد دیجیتال را در اختیار خواهد داشت.»


ادعای چین در مورد تایوان

گراهام گفت که از فروش جت های جنگنده ساخت آمریکا به تایپه حمایت خواهد کرد و از حرکت این کشور حمایت خواهد کرد. “نیروهای جنگی به کره جنوبی و ژاپن.”

در حال حاضر ده ها سرباز آمریکایی در تایوان مستقر هستند و وال استریت ژورنال در فوریه گزارش داد که واشنگتن قصد دارد این تعداد را بین 100 تا 200 نفر افزایش دهد.

موضع گراهام در مورد تایوان جنگ طلبانه است، اما مطابق با موضع تعداد فزاینده ای از دموکرات ها و جمهوری خواهان است. کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان در کالیفرنیا دیدار کرد. در همین حال، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه در جریان سفر به تایپه به فاکس نیوز گفت که کنگره مجوز اقدام نظامی علیه چین را در صورت تهاجم به تایوان می دهد.

نانسی پلوسی، سلف مک کارتی، تابستان گذشته برای دیدار با رئیس جمهور تسای به تایپه رفت. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، با سرپیچی از درخواست‌های پکن، برای توقف سفر پلوسی مداخله نکرد و رئیس‌جمهور در موارد متعددی پیشنهاد کرد که از نیروی نظامی برای جلوگیری از هرگونه تلاش چین برای حمله به جزیره استفاده کند.

در یک مقاله سیاستی که در اوت گذشته منتشر شد، پکن اعلام کرد که برای اتحاد مجدد مسالمت آمیز با تایوان تلاش خواهد کرد اما در صورت لزوم از استفاده از زور برای دستیابی به این هدف چشم پوشی نخواهد کرد. پکن در واکنش به بازدید تسای از کالیفرنیا، حملاتی شبیه سازی شده به تایوان را در روز یکشنبه انجام داد.

گراهام یکی از مدافعان قدیمی مداخله نظامی و تغییر رژیم است و سال گذشته خواستار ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه شد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: