ایالات متحده با هتل ترامپ خداحافظی می کند که لوکس و دسترسی فوق العاده را ارائه می دهد

ایالات متحده با هتل ترامپ خداحافظی می کند که لوکس و دسترسی فوق العاده را ارائه می دهد

هتل ترامپ 3.7 میلیون دلار از کشورهایی مانند چین، کویت، ترکیه، هند، برزیل و رومانی گرفت.

واشنگتن:

هتل بین‌المللی ترامپ که کل یک بلوک شهر را در فاصله کوتاهی از کاخ سفید اشغال می‌کند، یک کاخ نئوکلاسیک پر زرق و برق است که در بیش از یک قرن فرهنگ واشنگتن غرق شده است.

این دهلیز مرتفع دارای نورگیر بزرگی است که در آفتاب زمستانی بار لابی را می‌چرخاند، زیرا دلالان قدرتمند کشور لیوان شراب 140 دلاری سرو شده در کریستال مجارستانی یا لیوان‌های 10000 دلاری اسکاچ قدیمی ماکالان را می‌چشند.

پس از صرف نوشیدنی، میهمانان با 385 دلار اضافی می‌توانند با یک درمان پوستی «هیدرافیشال» در طبقه پایین قبل از تکیه بر کتانی‌های طراحی شده در یکی از 263 اتاق باشکوه و با صفحات چوبی، جوان‌سازی کنند.

شان اسپایسر، سخنگوی سابق کاخ سفید درباره هتلی که قرار است در سال جدید به والدورف آستوریا تبدیل شود و به شش سال مالکیت دونالد ترامپ پایان دهد، گفت: «این مکان زیبایی است.

این جایی است که او بسیار به آن افتخار می کند، و من فکر می کنم این نمادی از نوع دولتی است که او قرار است اداره کند.»

اسپایسر درست بود.

ترامپ وعده داد که باتلاق فساد را در واشنگتن تخلیه کند، اما در عوض باتلاق خود را در خیابان پنسیلوانیا باز کرد – و مجموعه‌ای گیج‌کننده از تضاد منافع را دعوت کرد.

در طول چهار سال ریاست جمهوری ترامپ، هتل قرن نوزدهمی به سبک احیای رمانسک، به آهنربایی برای اهداکنندگان ارشد، لابی‌های شرکت‌ها و دولت‌های خارجی تبدیل شد که به‌دنبال سرمایه‌گذاری کلان به امید برنده شدن نفوذ بودند.

ترامپ در سال 2016 در پاسخ به سوالی درباره اختلاط شغل روزانه خود با ترویج امپراتوری تجاری گسترده خود گفت: «قانون کاملاً طرف من است، یعنی رئیس جمهور نمی تواند تضاد منافع داشته باشد».

“دستفروشی نفوذ”

گروه لابی شهروندان برای مسئولیت و اخلاق در واشنگتن (CREW) 150 مقام از 77 دولت خارجی را که از ملک ترامپ در دوران ریاست جمهوری وی بازدید کرده بودند، ردیابی کرد.

طبق تحقیقات کنگره، هتل واشنگتن 3.7 میلیون دلار از کشورهایی مانند چین، کویت، ترکیه، هند، برزیل و رومانی دریافت کرده است.

دولت فیلیپین به یک ایستگاه تلویزیونی در کشورش گفت که تصمیمش برای استفاده از این هتل برای جشن روز استقلال 2018 “یک بیانیه است که ما رابطه خوبی با این رئیس جمهور داریم.”

مشتریان نگرانی خود را در مورد نقض احتمالی مقررات ضد فساد که توسط بنیانگذاران کشور نوشته شده است، که پذیرش هدایایی برای صاحبان مناصب خارجی را محدود می کند، ابراز کردند.

نوآ بوکبیندر، رئیس خدمه CREW گفت: «دونالد ترامپ هرگز نباید اجازه می‌داشت که هتل دی سی خود را به عنوان رئیس جمهور نگه دارد.

او می‌بایست قبل از شروع به کار، خود را به همراه بقیه کسب‌وکارهایش کنار می‌گذاشت. در عوض، چهار سال از آن برای نفوذ و نقض قانون اساسی استفاده کرد.»

در مجموع، گروه های سیاسی داخلی 3 میلیون دلار در حدود 40 رویداد سیاسی در دوران ترامپ در این هتل هزینه کردند.

بر اساس گزارش CREW، گروه‌های ذینفع خاص، مانند مؤسسه نفت آمریکا، اغلب در جلسات کاخ سفید در کنار یک رویداد هتل شرکت می‌کردند و بسیاری از آنها نتایج مطلوبی را برای سیاست‌گذاری کسب کردند.

خبرگزاری فرانسه با سازمان ترامپ تماس گرفت، اما هیچ پاسخی دریافت نکرد.

رئیس جمهور سابق هنگام ورود به کاخ سفید کنترل کسب و کار خود را به دو پسر بالغ و یک معتمدش سپرد و قول داد که در هر فرصتی که در واقعیت این مکان ها را تبلیغ می کند، دخالت نکند.

در همین حال، سازمان ترامپ متعهد شد که سود خود را از دولت های خارجی به خزانه داری آمریکا اهدا کند.

اداره پست 12 طبقه قدیمی که در دهه 1890 ساخته شده است، سومین ساختمان بلند پایتخت است، پس از بنای یادبود واشنگتن و زیارتگاه ملی لقاح پاک.

شبی 12000 دلار

چندین بار برای تخریب برنامه ریزی شده بود، اما در سال 2011 زمانی که ترامپ به هیلتون و هایات پیشنهاد داد که 200 میلیون دلار را به یک تغییر تبدیل کند، نجات یافت.

این هتل در پاییز سال 2016، چند ماه قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید افتتاح شد و عملاً رئیس جمهور جدید را صاحبخانه خود کرد، و این برخلاف مقرراتی است که مقامات منتخب را از “هر گونه سهم” اجاره نامه منع می کند.

بررسی نرخ‌ها توسط AFP نشان داد که کم‌هزینه‌ترین اتاق در اواخر نوامبر 512 دلار برای هر شب هزینه خواهد داشت. یک شب در سوئیت فرانکلین، شامل صبحانه در رختخواب، با قیمت 12109.98 دلار پیشنهاد می شد.

اما قیمت های بسیار بالا به سود تبدیل نشد.

بازرسان کنگره دریافتند که هتل بیش از 70 میلیون دلار در دوران ریاست جمهوری ترامپ از دست داده و به این نتیجه رسیده اند که او در سود خود “بسیار اغراق آمیز” کرده است.

سازمان ترامپ این گزارش را “عمداً گمراه کننده، غیرمسئولانه و صریحا نادرست” خواند و آن را “آزار و اذیت سیاسی” توصیف کرد.

اما گزارش‌های رسانه‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که اشغال کم است زیرا ترامپ بین‌المللی برای مقابله با همه‌گیری COVID-19 تلاش کرده است.

سازمان ترامپ اجاره نامه را به مبلغ 375 میلیون دلار به یک صندوق سرمایه گذاری فروخت که قصد دارد هتل را در ماه های اول سال 2022 به عنوان والدورف آستوریا بازگشایی کند.

CREW: “هتل ترامپ دی سی مانند یک تابلوی نئونی درخشان ایستاده بود که به کشورهای خارجی و منافع مالی می گفت که چگونه به رئیس جمهور رشوه بدهند و یادآوری جدی به آمریکایی ها بود که تصمیمات او به عنوان رئیس جمهور به همان اندازه در مورد منافع ما است.” صحافی اضافه شد.

فروش آن در حال حاضر که او از دفتر خارج شده و درد و رنج خشک شده است، حداقل، خیلی کم است، خیلی دیر است.»

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)