ایالات متحده باید «جنگ تشویقی» در اوکراین را متوقف کند – لولا – اخبار RT World

رهبر برزیل در پایان سفر خود به چین این اظهارات را ارائه کرد

لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل روز شنبه در پایان سفر رسمی خود به چین، شریک تجاری اصلی کشورش، گفت: ایالات متحده و متحدانش باید به جای «تشویق جنگ» با تسلیح اوکراین، بر ترویج صلح در اوکراین تمرکز کنند.

ایالات متحده باید تشویق به جنگ را متوقف کند و صحبت در مورد صلح را آغاز کند. لولا به خبرنگاران در پکن گفت. اتحادیه اروپا باید درباره صلح صحبت کند.

وی افزود که با انجام این کار، رهبران جهان ممکن است بتوانند “متقاعد کردن” هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و هم ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی او “صلح به نفع تمام جهان است.”

برخلاف بسیاری از کشورهای غربی، نه برزیل و نه چین پس از آغاز درگیری در اوکراین در سال گذشته، تحریم هایی را علیه مسکو اعمال نکرده اند.

پیش از این سفر، رئیس جمهور داسیلوا، رهبر جناح چپ و رئیس جمهور سابق برزیل که سال گذشته جانشین ژایر بولسونارو به عنوان رئیس جمهور شد، تلاش کرده بود خود را به عنوان بخشی از گروهی از کشورهایی که می توانند در مناقشه میانجیگری کنند، قرار دهد. با این حال، وی درباره ماهیت چنین گفتگوهایی با شی جین پینگ، رئیس جمهور چین پس از دیدار روز جمعه، توضیح بیشتری نداد.


برزیل خواستار «دور شدن» از دلار است

سی ان ان اوایل این هفته گزارش داد که پکن درخواست کرده است که مسائل پیرامون اوکراین از فهرست موضوعات مورد بحث دو رهبر حذف شود.

“شکیبایی مهم است” لولا روز شنبه پیشنهاد داد، اما مهمتر از همه، لازم است کشورهایی که سلاح تهیه می کنند و جنگ را تشویق می کنند متقاعد شوند که متوقف شوند.

چین از سال 2009 یک شریک تجاری کلیدی برای برزیل بوده است. تنها در سال 2022، پکن نزدیک به 90 میلیارد دلار کالاهای برزیلی مانند سویا، سنگ آهن و بنزین وارد کرد. برزیل همچنین بزرگترین بازار واحد برای محصولات چینی در قاره آمریکای جنوبی است.

اظهارات لولا در مورد اوکراین، و همچنین تقویت روابط اقتصادی با پکن، احتمالا توجه واشنگتن را که برازیلیا در زمان حکومت او به دنبال روابط نزدیکتر با آن بوده است، جلب خواهد کرد. در فوریه، او با جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده در کاخ سفید ملاقات کرد، جایی که آنها در ابتدا در مورد تلاش‌ها برای مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و مبارزه با افراط‌گرایی ضد دموکراتیک بحث کردند.