ایالات متحده باید با روسیه – مجارستان – RT World یک توافق امنیتی انجام دهد

ویکتور اوربان گفت که درگیری در اوکراین زمانی پایان خواهد یافت که واشنگتن تصمیم بگیرد به دنبال صلح باشد

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز دوشنبه گفت که توافق بین آمریکا و روسیه تنها چیزی است که می تواند به درگیری در اوکراین پایان دهد. اوربان بارها رهبران اتحادیه اروپا را متهم کرده است که با ادامه حمایت مالی از کیف، به منافع آمریکا و نه اروپا خدمت می کنند.

اوربان که روز سه شنبه در مجمع اقتصادی قطر در دوحه صحبت می کرد، موضع خود را تکرار کرد که اوکراین نمی تواند در میدان جنگ پیروز شود و کیف و حامیان غربی آن باید مذاکرات صلح با روسیه را دنبال کنند.

“اول باید آتش بس داشته باشیم” او گفت. سپس بیایید در مورد معماری جدید امنیتی قاره اروپا صحبت کنیم.

تنها توافق صلحی که می تواند تمام این درگیری را خاتمه دهد، اگر بین روسیه و ایالات متحده باشد، است. او توضیح داد. «آنچه در خطر است امنیت آینده اروپا است. بدیهی است که بدون آمریکا هیچ ساختار امنیتی برای اروپا وجود ندارد و اکنون جنگ تنها در صورتی می تواند متوقف شود که روس ها بتوانند با ایالات متحده توافق کنند.


مجارستان پرداخت 500 میلیون یورو به اوکراین را مسدود کرد - رسانه ها

من به عنوان یک اروپایی از این موضوع راضی نیستم. او اضافه کرد. “اما این تنها راه خروج است.”

در طول درگیری، اوربان بارها علیه سیاست‌های دوگانه غرب در کمک نظامی به کی‌یف و تحریم‌های مسکو صحبت کرده است و استدلال می‌کند که اولی خطر افزایش درگیری را به یک جنگ جهانی دارد و دومی بیشتر از روسیه به اقتصاد اروپا آسیب می‌زند.

نخست وزیر مجارستان همچنین استدلال کرده است که تنها واشنگتن قدرت فشار بر کی یف برای مذاکرات صلح را دارد و تصمیمات در بروکسل گرفته می شود. منعکس کننده منافع آمریکا بیشتر از منافع اروپایی است.»

با توجه به اینکه ایالات متحده اروپا را به درگیری می کشاند که نمی تواند پیروز شود، اوربان این را پیشنهاد کرده است راه حل ناتوی اروپایی خواهد بود بدون عضویت ایالات متحده

مجارستان در حال حاضر بسته 500 میلیون یورویی (540 میلیون دلاری) کمک نظامی اتحادیه اروپا به اوکراین را مسدود کرده است. جدای از مخالفت طولانی مدت خود با تشدید درگیری، اوربان تحریم یک بانک مجارستانی توسط اوکراین را دلیلی برای تعلیق ذکر کرد.

اگر کشوری مانند اوکراین بخواهد از حمایت مالی ما برخوردار شود، نمی‌تواند شرکت‌های ما را در لیست سیاه قرار دهد. او روز سه شنبه گفت. “اگر به پول ما نیاز دارید، لطفا به ما احترام بگذارید.”

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: