ایالات متحده از اوکراین از تلاش برای حمله به روسیه صحبت کرد – WaPo – RT World News

ظاهراً کیف در ماه فوریه حملاتی را در اعماق خاک روسیه برنامه ریزی کرده بود، اما بنا به درخواست آمریکا این ایده را کنار گذاشت

واشنگتن پست مدعی شده است که اوکراین در حال برنامه ریزی یک سری حملات به اهدافی در عمق روسیه، از جمله مسکو، به مناسبت سالگرد آغاز درگیری در اوایل سال جاری بود، اما پس از مداخله دیرهنگام ایالات متحده، از این ایده خارج شد.

این روزنامه همچنین به مقامات اوکراینی اشاره کرد که نامشان فاش نشد و اذعان کرد که واشنگتن حرف آخر را در حداقل برخی از عملیات های نظامی کی یف می زند.

روزنامه پست روز دوشنبه با استناد به اسناد لو رفته پنتاگون مدعی شد که رئیس اداره اطلاعات نظامی اوکراین (HUR)، کریل بودانوف، به زیردستان دستور داده است تا «برای اعتصابات جمعی در 24 فوریه آماده شوید» در چندین شهر روسیه

با این حال، مقامات ایالات متحده بودند “نظارت مخفیانه” این روزنامه مدعی شد که برنامه‌های کی‌یف و نگران آن بود که روسیه بتواند پاسخی ویرانگر از جمله استفاده بالقوه از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی ارائه دهد.

به گزارش پست، سازمان سیا در 22 فوریه گزارشی محرمانه منتشر کرد که در آن اعلام شد سازمان اطلاعات اوکراین “به درخواست واشنگتن با تعویق حملات موافقت کرده بود.”


حمله پهپادی به بندر مهم کریمه دفع شد - فرماندار

مقامات اوکراینی مدت‌هاست که به طور خصوصی گفته‌اند که ایالات متحده عملاً بر برخی از عملیات‌های نظامی کنترل دارد. کاغذ اضافه شد گفته می‌شود که یک مثال این است که نیروهای کی‌یف از سیستم‌های راکتی پیشرفته‌ای که ایالات متحده ارائه می‌کند بدون تأیید اهداف خود استفاده نخواهند کرد. پرسنل نظامی آمریکا از پایگاهی در اروپا.

این روزنامه اعلام کرد که مشخص نیست کدام مقامات آمریکایی دقیقاً برای توقف حملات سالگرد برنامه ریزی شده مداخله کرده اند، اما خاطرنشان کرد که واشنگتن به شهروندانش دستور داده بود روسیه را در اواسط فوریه ترک کنند، که نشان می دهد ایالات متحده برنامه های ادعایی اوکراین را جدی می گیرد.

در اوایل این ماه، اف‌بی‌آی جک تکسیرا، گارد ملی هوایی آمریکا، 21 ساله را که مظنون به ارسال مطالب محرمانه پنتاگون در حداقل یک گروه بسته در پلتفرم رسانه اجتماعی Discord است، دستگیر کرد.

در حالی که پنتاگون صحت اسناد فاش شده را نه تایید و نه تکذیب نکرده است، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته است که این مواد “بدون کار” بودن “در صفحه اول روزنامه ها یا تلویزیون.”

روز یکشنبه، یک پهپاد مملو از مواد منفجره پس از سقوط ظاهراً در 30 کیلومتری شرق مسکو پیدا شد. چندین رسانه روسی ادعا کردند که این پهپاد طراحی اوکراینی بوده و اتهامات تخریب بلوک ساخت کانادا را حمل می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: