ایالات متحده اجازه می دهد تا متحدان F-16 به اوکراین منتقل شوند – رسانه – اخبار RT World

چند رسانه خبری روز جمعه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش دادند که دولت آمریکا در صورت تصمیم کشورهای متحد، از ارسال جت های جنگنده F-16 به اوکراین جلوگیری نخواهد کرد.

منابع به نقل از واشنگتن پست، سی‌ان‌ان، ان‌بی‌سی و دیگر رسانه‌ها گفتند که کاخ سفید آماده است تا پس از ماه‌ها درخواست اوکراینی برای این هواپیما که توسط بیش از دوجین کشور استفاده می‌شود، اجازه ارسال F-16 را بدهد.

یک مقام ارشد کاخ سفید به NBC گفت که واشنگتن قبلاً شرکای خود را در مورد این تصمیم مطلع کرده است.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز شنبه در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در هیروشیما ژاپن در گفت و گو با خبرنگاران گفت: در ماه‌های آینده، ما با متحدان خود برای تعیین زمان تحویل هواپیماها، تحویل چه کسی و تعداد آنها کار خواهیم کرد.»


کمک بریتانیا به تامین اف-16 اوکراین - سوناک

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، پیشتر اعلام کرد که لندن از ایجاد این کشور حمایت خواهد کرد “ائتلاف بین المللی” برای تامین F-16 و سایر هواپیماها به کیف. ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین این هفته با نخست‌وزیر دیدار کرد و برای جت‌های جنگنده غربی لابی کرد و اصرار داشت که این هواپیماها برای ضدحمله بسیار مورد تبلیغ کی‌یف مورد نیاز هستند.

ارتش آمریکا در حال حاضر در حال آموزش خلبانان اوکراینی برای پرواز با F-16 است. با این حال، واشنگتن تاکنون از ارائه هواپیماهای جنگی خود به کی‌یف خودداری کرده است.

مسکو نسبت به تامین تسلیحات به کی یف هشدار داده است و استدلال می کند که این اقدام تنها درگیری را طولانی می کند و برای جلوگیری از اهداف نظامی آن کار چندانی انجام نمی دهد. کرملین می گوید که حمایت نظامی از اوکراین، که شامل آموزش نیروها و به اشتراک گذاری اطلاعات است، کشورهای غربی را عملاً به طرف مستقیم درگیری تبدیل می کند.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: