اگر روسیه به اوکراین حمله کند، گروه ۷ کاملا متحد است

گروه ۷ «کاملا متحد» بر سر عواقب حمله روسیه به اوکراین

گروه هفت ثروتمندترین دموکراسی روز شنبه تلاش کرد روسیه را از حمله به اوکراین منصرف کند

لیورپول:

گروه هفت ثروتمندترین دموکراسی روز شنبه به دنبال منصرف کردن روسیه از حمله به اوکراین، قرار دادن یک جبهه متحد برای هشدار درباره عواقب ناگوار هرگونه تهاجم و ترغیب مسکو به بازگشت به میز مذاکره بود.

به رهبری لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اتحادیه اروپا و وزرای خارجه فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و کانادا در شهر شمالی لیورپول انگلیس دیدار کردند.

نشست G7 در حالی برگزار می‌شود که غرب از جاه‌طلبی‌های نظامی و اقتصادی چین، احتمال شکست مذاکرات برای جلوگیری از ادامه مسیر دستیابی به تسلیحات هسته‌ای توسط ایران، و نیز جمع‌آوری نیروهای روسیه در مرز اوکراین، ابراز نگرانی می‌کند.

یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت‌وگوهای آن روز را «شدید» توصیف کرد و گفت که هنوز یک مسیر دیپلماتیک برای کاهش تنش با روسیه وجود دارد.

او گفت: «اگر آنها (روسیه) تصمیم بگیرند که این مسیر را دنبال نکنند، عواقب هنگفت و هزینه‌های سنگینی در پاسخ به آن وجود خواهد داشت و G7 کاملاً در آن متحد است. “” انواع هزینه هایی که ما در مورد آنها صحبت می کنیم به گونه ای طراحی شده اند که بسیار سریع اجرا شوند.”

لیز تراس، وزیر امور خارجه بریتانیا، در جلسه افتتاحیه مذاکرات، از G7 خواسته بود که یک صدا صحبت کنند.

در ابتدای این نشست گفت: “ما باید از خود در برابر تهدیدهای فزاینده بازیگران متخاصم دفاع کنیم و باید قویاً متحد شویم تا در برابر متجاوزانی که به دنبال محدود کردن مرزهای آزادی و دموکراسی هستند، بایستیم.”

اوکراین در مرکز بحران در روابط شرق و غرب قرار دارد زیرا روسیه را به جمع آوری ده ها هزار نیرو برای آماده سازی برای یک حمله نظامی احتمالی در مقیاس بزرگ متهم می کند.

روسیه برنامه ریزی هرگونه حمله را رد می کند و اوکراین و ایالات متحده را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم می کند و گفته است که برای حفاظت از خود به تضمین های امنیتی نیاز دارد.

آنالنا بائربوک، وزیر امور خارجه آلمان به خبرنگاران گفت: ما باید هر اقدامی را برای بازگشت به گفتگو انجام دهیم. آلمان سال آینده رهبری دوره ای G7 را از بریتانیا بر عهده می گیرد.

واشنگتن دیپلمات ارشد خود در اروپا، کارن دونفرید، دستیار وزیر را در 13 تا 15 دسامبر برای دیدار با مقامات ارشد دولتی به اوکراین و روسیه می فرستد.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «دونفرید، دستیار وزیر خارجه آمریکا تاکید خواهد کرد که ما می توانیم از طریق اجرای توافقات مینسک در حمایت از فرمت نرماندی، پیشرفت دیپلماتیکی برای پایان دادن به درگیری در دونباس داشته باشیم».

با هم بیایید

وزرا قبل از شروع جلسات پشت درهای بسته که امور مالی توسعه، ژئوپلیتیک و امنیت را پوشش می‌دهند، به موزه لیورپول رسیدند تا یک گروه موسیقی برنجی که سرودهای کریسمس می نوازند. بعداً آن‌ها آنجا را ترک کردند تا میراث موسیقی شهر را در شام در نمایشگاهی که داستان بیتلز را روایت می‌کند، ببرند.

بریتانیا از اعضای گروه ۷ می‌خواهد که در دفاع از آنچه «جهان آزاد» می‌خواند، جدی‌تر عمل کنند و بحث‌ها در طول روز بر روسیه، چین و ایران متمرکز شده است. قرار است روز یکشنبه بیانیه ای درباره نتایج این مذاکرات منتشر شود.

ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه و آلمان اواخر شب جمعه برای بررسی راه پیش رو در مورد ایران پس از از سرگیری مذاکرات در وین درباره احیای توافق هسته ای 2015، دیدار کردند.

انتظار می‌رود بیانیه روز یکشنبه شامل درخواستی مشترک از ایران برای تعدیل برنامه هسته‌ای خود و استفاده از فرصت احیای یک توافق چندجانبه باشد که براساس آن ایران برنامه هسته‌ای خود را در ازای لغو تحریم‌ها محدود می‌کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)