اکثر آمریکایی ها نمی خواهند بایدن یا ترامپ برای ریاست جمهوری نامزد شوند – نظرسنجی – اخبار RT World

70 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که رئیس فعلی نباید برای ریاست جمهوری در سال 2024 نامزد کند و این رقم برای رهبر سابق جمهوری خواه 60 درصد است.

نظرسنجی اخیر نشان می‌دهد که اکثر آمریکایی‌ها نمی‌خواهند جو بایدن یا دونالد ترامپ برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2024 نامزد شوند. نیمی از پاسخ دهندگان که معتقدند رئیس جمهور فعلی نباید به دنبال یک دوره دوم ریاست جمهوری باشد، سن بالای وی را به عنوان “عمده” دلیل.

NBC News نتایج یک نظرسنجی را در روز یکشنبه بین 1000 نفر از 14 تا 18 آوریل به اشتراک گذاشت.

70 درصد از افراد مورد سوال گفته اند که نمی خواهند بایدن برای چهار سال دیگر در دفتر بیضی نامزد شود. این رقم برای رأی دهندگان حزب دموکرات به 51 درصد کاهش یافت.

در میان شرکت‌کنندگان در نظرسنجی، 60 درصد از جمله یک سوم جمهوری‌خواهان گفتند که مخالف نامزدی ترامپ برای ریاست‌جمهوری در سال 2024 هستند.


کمتر از 50 درصد از دموکرات ها خواهان حضور بایدن در سال 2024 هستند - نظرسنجی

در توضیح ترجیحات خود، حدود نیمی از پاسخ دهندگانی که نمی خواهند بایدن نامزد شود، استدلال کردند که سن رئیس جمهور فعلی یکعمده” دلیل.

NBC به نقل از یکی از پاسخ دهندگان دموکرات استدلال کرد که «رئیس جمهور باید گروه سنی کشور را منعکس کند،و اینکه هم بایدن و هم ترامپباید بازنشسته شود

بایدن در سن 80 سالگی مسن ترین رئیس دولت در تاریخ ایالات متحده است. او در روز انتخابات 2024 82 ساله خواهد شد و در پایان دوره دوم فرضی 86 ساله خواهد بود.

ترامپ که از سال 2017 تا 2021 رئیس جمهور آمریکا بود، در حال حاضر 76 سال سن دارد.

با این حال، این نظرسنجی نشان داد که اکثر حامیان دموکرات و جمهوری‌خواه به‌ترتیب به بایدن و ترامپ وفادار به نظر می‌رسند، علی‌رغم اشتباهات آنها.

در میان پرسش‌شدگان، 88 درصد از دموکرات‌ها گفتند که در صورت نامزدی وی در سال 2024، قطعاً یا احتمالاً به او رأی خواهند داد.

در اردوگاه جمهوری خواهان، دو سوم رأی دهندگان اولیه گفتند که با وجود اتهامات جنایی که ترامپ با آن مواجه است، پشت سر او ایستاده اند. بر اساس این نظرسنجی، 68 درصد از جمهوری خواهان معتقدند تحقیقات در مورد تخلفات ادعایی چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا انگیزه سیاسی دارد.

ان‌بی‌سی نیوز مدعی شد که با وجود چنین احساساتی در میان رای‌دهندگان جمهوری‌خواه، به نظر می‌رسد ترامپ به راحتی از سایر رقبای نامزدی جمهوری‌خواهان جلوتر است.

به نظر می رسد این یافته ها با نتایج یک نظرسنجی مشابه که توسط آسوشیتدپرس بین 13 و 17 آوریل انجام شد مطابقت دارد.

این نظرسنجی نشان داد که کمتر از 50 درصد از دموکرات ها خواهان نامزدی بایدن برای دور دوم انتخابات هستند. این نظرسنجی نشان داد که این احساسات به ویژه در میان جمعیت‌شناسی جوان رایج است.