اکتبر مرگبارترین ماه همه گیری در روسیه با 75000 مرگ ناشی از کووید

اکتبر مرگبارترین ماه همه گیری در روسیه با 75000 مرگ و میر

آمار Rosstat بسیار بیشتر از یک وب سایت رسمی دولتی بود که همه گیری را ردیابی می کرد. (فایل)

مسکو:

آژانس آمار فدرال روسیه روز جمعه اعلام کرد که نزدیک به 75000 نفر در ماه اکتبر در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که آن را به مرگبارترین ماه در کل همه گیری جهانی تبدیل کرده است.

این آژانس گزارش داد که مجموع مرگ و میرها از زمان ثبت اولین مورد در روسیه به بیش از 520000 نفر رسیده است که سومین بدترین مرگ و میر در جهان پس از ایالات متحده و برزیل است.

مقامات مسکو متهم به کم اهمیت جلوه دادن تأثیرات همه گیری کووید-19 شده اند و رقم Rosstat – که اواخر روز جمعه منتشر شد – تصویری بسیار تاریک تر از آنچه ارقام رسمی نشان می دهد ترسیم کرد.

آمار Rosstat به طور قابل توجهی بالاتر از یک وب سایت رسمی دولتی بود که همه گیری را ردیابی می کند، که می گوید مجموع مرگ و میر ناشی از کووید 278857 نفر است.

این ارقام تنها مرگ و میرهایی را در نظر می گیرند که ویروس به عنوان عامل اصلی مرگ پس از کالبد شکافی شناخته شده است.

با این حال، Rosstat ارقامی را تحت تعریف گسترده‌تری برای مرگ‌های مرتبط با ویروس منتشر می‌کند.

علیرغم درخواست های مکرر مقامات روسیه، از جمله رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، تنها حدود 40 درصد از مردم روسیه به طور کامل واکسینه شده اند.

این تلاش‌ها با نظرسنجی‌هایی که به طور مداوم نشان می‌دهد که بخش‌های بزرگی از جمعیت روسیه تمایلی به ضربه زدن ندارند، یک نبرد دشوار بوده است.

روسیه در آگوست 2020 اولین کشوری بود که واکسن کرونا را به نام Sputnik V ثبت کرد که از آن زمان برای استفاده در ده‌ها کشور تأیید شده است.

پس از اولین قرنطینه سخت در سال 2020، مقامات مسکو عمدتاً از ارائه اقدامات محدودکننده جدید خودداری کردند و در عوض به واکسن برای محافظت از اقتصاد در حال مبارزه تکیه کردند.

با این حال، در ماه اکتبر، مرگبارترین ماه روسیه در تاریخ، پوتین دستور تعطیلی یک هفته ای سراسری با حقوق را برای مهار عفونت صادر کرد و مسکو نیز تعطیلی خدمات غیر ضروری را به مدت 11 روز اعلام کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)