اپوزیسیون بریتانیا تبلیغاتی را با هدف قرار دادن ریشی سوناک، همسرش در نزدیکی نظرسنجی‌های محلی منتشر می‌کند

اپوزیسیون بریتانیا تبلیغاتی را با هدف قرار دادن ریشی سوناک، همسرش در نزدیکی نظرسنجی‌های محلی منتشر می‌کند

این کمپین تبلیغاتی جنجالی هفته گذشته آغاز شد.

لندن:

حزب کارگر اپوزیسیون بریتانیا برای انتخابات محلی آتی شوراها در سراسر انگلیس در ماه آینده با تبلیغات رسانه های اجتماعی با کلمات تند که سوابق نخست وزیر ریشی سوناک را هدف قرار می دهد، آماده می شود که آخرین مورد در روز سه شنبه به وضعیت مالیاتی گذشته همسرش آکشتا مورتی اشاره دارد.

این کمپین که به عنوان پیشروی برای انتخابات سراسری مورد انتظار در سال آینده تلقی می شود، با متهم کردن حزب کارگر آقای سوناک و حزب محافظه کار حاکم به مسئول عواقب سخت بحران هزینه های زندگی بر رای دهندگان داغ شده است.

در اشاره ای آشکار به وضعیت مالیاتی غیرمجاز (غیر اهلی) خانم مورتی که به او اجازه می دهد مالیات بر سهام خود از Infosys – که توسط پدرش نارایانا مورتی – در هند موسس شده است، بپردازد، آخرین تبلیغ کمپین کارگری هدف قرار می گیرد. در «خلافی» که متعهد شده در صورت انتخاب شدن آن را لغو کند.

در این مقاله آمده است: “به نظر شما افزایش مالیات برای افراد شاغل درست است، زمانی که خانواده شما از شکاف مالیاتی بهره مند شده اند؟ ریشی سوناک این کار را می کند.”

حزب کارگر در بیانیه ای گفت: “یک دولت کارگری امسال مالیات شورایی را که با مالیات بادآورده مناسب بر غول های نفت و گاز پرداخت می شود، مسدود خواهد کرد. و ما راه گریز مالیاتی غیرخانگی محافظه کارها را از بین می بریم.”

این کمپین تبلیغاتی جنجالی هفته گذشته با اولین قرائت آغاز شد: “آیا فکر می کنید بزرگسالانی که به جرم تجاوز جنسی به کودکان محکوم می شوند باید به زندان بروند؟ ریشی سوناک این کار را نمی کند.”

این گزارش به داده‌های وزارت دادگستری بریتانیا استناد می‌کند که نشان می‌دهد از زمان روی کار آمدن محافظه‌کاران در سال 2010، 4500 بزرگسال محکوم به اعمال جنسی علیه کودکان از مجازات زندان اجتناب کرده‌اند. آقای سوناک را متهم کرد که در قبال جنایات اسلحه نرم رفتار می کند و سومی که نشان می دهد او فکر نمی کند دزدها باید مجازات شوند.

سر کیر استارمر، رهبر حزب کارگر، در نامه‌ای به کابینه در سایه خود که توسط «اسکای نیوز» مشاهده شد، به نظر می‌رسد که از این استراتژی نظرسنجی سرپیچی می‌کند، که تحلیل‌گران معتقدند نشان‌دهنده اولین نشانه‌های مبارزات انتخاباتی عمومی در آینده است.

در نامه استارمر به تیم ارشد خود آمده است: «ریشی سوناک معمار اصلی انتخاب‌هایی است که ثروتمندترین‌ها را در اولویت قرار می‌دهد و شکست دولت در تسلط بر اقتصاد و ادامه رشد را در اولویت قرار می‌دهد».

ریچل ریوز، صدراعظم سایه گفت که او “هیچگونه عذرخواهی” برای کمپین تبلیغاتی ندارد.

ریوز گفت: “من از این تبلیغات حمایت می کنم زیرا آنها سوابق وحشتناک این دولت محافظه کار را برجسته می کنند.”

او می‌گوید: «چه سیستم قضایی، خدمات بهداشتی ما، هزینه‌های زندگی که مردم تحت فشار هستند، این نتیجه ۱۳ سال شکست محافظه‌کاران است و به‌عنوان یک حزب اپوزیسیون باید آن را برجسته کنیم و جایگزین خود را مطرح کنیم.» گفت.

با این حال، این کمپین توسط دیگران در اپوزیسیون مورد انتقاد قرار گرفته است، به طوری که سر اد دیوی، رهبر لیبرال دموکرات ها گفت که حمله به “شخصا افراد” اشتباه است.

صراحتاً، انتخابات محلی باید در مورد مسائلی باشد که برای مردم مهم است، چه فاضلاب در محیط محلی و رودخانه ها، چه سرمایه گذاری در NHS[سرویسبهداشتملی،چهسیاستهاییبرایمقابلهبابحرانهزینههایزندگی،اینهمانچیزیاستکهلیبرالدموکراتهارویآنکارزارمیکنند”[NationalHealthServicewhetherit’spoliciestodealwiththecost-of-livingcrisisthat’swhattheLiberalDemocratsarecampaigningon”hesaid

انگلیس در 4 می به پای صندوق های رای می رود تا اعضای شورای شهر را انتخاب کند. یک نظرسنجی در مورد تمایل رای دهی این هفته توسط ردفیلد و استراتژی ویلتون نشان داد که حزب کارگر 44 درصد و محافظه کاران 30 درصد هستند – که نشان دهنده کمترین برتری حزب کارگر نسبت به محافظه‌کاران از زمانی که سوناک در اکتبر 2022 در خیابان داونینگ شماره 10 به قدرت رسید.

انتخابات محلی پیش از سال انتخابات عمومی اغلب به عنوان نشانه ای از اتفاقات آینده تلقی می شود، اما محافظه کاران حاکم نسبت به کاهش شکاف طی چند ماه آینده با کاهش تورم اطمینان دارند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)