اوکراین پس از واکنش شدید به توئیت الهه کالی عذرخواهی کرد

او اضافه کرد که تصویر حذف شده است.

کیف:

امینه جاپارووا، معاون وزیر امور خارجه اوکراین امروز پس از انتشار تصویری از یک زن در بالای دود انفجار توسط وزارت دفاع این کشور که خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت، ابراز تاسف کرد.

امینه جاپارووا، معاون وزیر امور خارجه این کشور گفت که اوکراین از تصویر کردن الهه کالی توسط وزارت دفاع «تأسف است» و این کشور اروپایی «به فرهنگ منحصربه‌فرد هند احترام می‌گذارد و از حمایت هند بسیار قدردانی می‌کند».

او اضافه کرد که تصویر حذف شده است.

خانم “ما متاسفیم @DefenceU که #الهه #هندو #کالی را به شکلی تحریف شده به تصویر می کشد. #اوکراین و مردم آن به فرهنگ منحصر به فرد #هند احترام می گذارند و از حمایت بسیار قدردانی می کنند. تصویر قبلاً حذف شده است. مصمم است همکاری ها را با روحیه احترام متقابل و دوستی افزایش دهد.” جاپارووا توییت کرد.

در 30 آوریل، وزارت دفاع اوکراین در توییتی با عنوان «کار هنری»، تصویری از یک انفجار را با تصویری بداهه از هنرمند اوکراینی ماکسیم پالنکو به اشتراک گذاشت.

در تصویر، این هنرمند انفجار را در ترکیبی منحصر به فرد و در عین حال توهین آمیز از مرلین مونرو، بازیگر مشهور آمریکایی، در ژست «دامن پرنده» خود با چهره و جزئیاتی شبیه به الهه هندو «ما کالی» به تصویر کشید.

پس از انتشار این عکس، این توییت واکنش شدیدی را برانگیخت و وزارت دفاع را مجبور به حذف پست توییتر کرد.

یکی از کاربران توییتر پست کرد: “تکان دهنده! دستگیره رسمی وزارت دفاع اوکراین ما کالی را در حالتی تحقیرآمیز به تصویر می کشد. این یک اثر هنری نیست. ایمان ما یک شوخی نیست. آن را بردارید و از DefenceU عذرخواهی کنید.”

در همین حال، یکی دیگر از کاربران توییتر گفت: “آسیب زدن به احساسات 1.4 میلیارد هندی مشکلی ندارد @DefenceU. این نمایش آشکار هندوفوبیا توسط وزارت دفاع اوکراین است. لطفاً این را حذف کنید.”

خانم جاپوراوا اخیراً به هند سفر کرده بود که اولین سفر یک وزیر اوکراینی به هند از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه سال گذشته بود. وزیر امور خارجه اوکراین در جریان این سفر با وزیر امور خارجه میناکاشی لخی گفتگو کرد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)