اوکراین می گوید حمله هواپیمای بدون سرنشین توسط مسکو “ساخته شده” بوده است

به‌روزرسانی‌های زنده حمله کرملین: اوکراین می‌گوید حمله هواپیمای بدون سرنشین توسط مسکو

پوتین آسیبی ندید و خسارت مادی به ساختمان کرملین وارد نشد.

روسیه روز چهارشنبه اوکراین را متهم کرد که شب گذشته با هواپیماهای بدون سرنشین به کرملین حمله کرد و در تلاشی ناموفق برای کشتن ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور، اقدام کرد. کرملین اعلام کرد که از دو پهپاد در حمله ادعایی به اقامتگاه پوتین در ارگ کرملین استفاده شده است، اما به دلیل دفاع الکترونیکی از کار افتاده است.

پوتین آسیبی ندیده است و خسارت مادی به ساختمان کرملین وارد نشده است و حمله ادعایی را “یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و اقدام به جان رئیس جمهور فدراسیون روسیه” می داند.

در اینجا به‌روزرسانی‌های زنده در مورد پیشنهاد ادعایی ترور پوتین آمده است:

به روز رسانی NDTV را دریافت کنیداعلان‌ها را روشن کنید دریافت هشدار با توسعه این داستان.

اوکراین می گوید حمله به کرملین “ساخته شده توسط مسکو” بوده است

میخایلو پودولیاک، سخنگوی ریاست جمهوری گفت: «اوکراین هیچ ارتباطی با حملات پهپادی به کرملین ندارد». اوکراین به کرملین حمله نمی کند، زیرا اولاً، این هیچ هدف نظامی را حل نمی کند.

او پیشنهاد کرد که این حمله توسط مسکو “ساخته شده” بوده است. این گونه گزارش های صحنه سازی شده از سوی روسیه باید صرفاً به عنوان تلاشی برای آماده سازی پس زمینه اطلاعاتی برای حمله تروریستی در مقیاس بزرگ به اوکراین در نظر گرفته شود.

ولادیمیر پوتین از 6 سوء قصد جان سالم به در برده است: این جزئیات است

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد دو پهپاد پرتاب شده توسط اوکراین را سرنگون کرده و کیف را به تلاش برای کشتن ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه متهم کرد. عملیات ادعایی خنثی شده پس از یک سری حوادث – از جمله خرابکاری قطارها – پیش از جشن های محبوب پیروزی در جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد.

این آخرین اقدام به جان رئیس جمهور روسیه است که کرملین می گوید پیش از این از پنج بار چنین تلاشی جان سالم به در برده است. اینجا را بخوانید.
رئیس واگنر روسیه می گوید ضدحمله اوکراین از قبل در حال انجام است

یوگنی پریگوژین، رهبر نیروهای مزدور گروه واگنر روسیه، روز چهارشنبه گفت که او معتقد است که حمله متقابل اوکراین از قبل آغاز شده است و نیروهای او در حال مشاهده فعالیت های شدید در طول جبهه هستند.

پریگوژین در بیانیه ای که توسط سرویس مطبوعاتی خود در تلگرام منتشر شد، گفت که “مرحله فعال” ضد حمله در روزهای آینده آغاز خواهد شد.

اوکراین دخالت در حمله پهپادی ادعایی کرملین را رد کرد

اوکراین روز چهارشنبه گفت که «هیچ ارتباطی» با حمله هواپیمای بدون سرنشین ادعایی به کرملین ندارد، حمله ای که به گفته مسکو، اقدام اوکراینی به جان ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بوده است.

میخایلو پودولیاک، سخنگوی ریاست جمهوری گفت: «اوکراین هیچ ارتباطی با حملات پهپادی به کرملین ندارد». او افزود: “اوکراین به کرملین حمله نمی کند، زیرا اولاً، این هیچ هدف نظامی را حل نمی کند.”

سقوط بقایای هواپیمای بدون سرنشین در داخل کرملین، هیچ آسیبی گزارش نشده است

روسیه اعلام کرد که دو پهپاد را که به سمت اقامتگاه ولادیمیر پوتین در کرملین هدف گرفته بودند، در اقدامی تروریستی علیه رئیس جمهور روسیه سرنگون کرده است.

این بیانیه می افزاید که بقایای پهپادهای سرنگون شده در داخل کرملین سقوط کرد اما به کسی آسیبی نرسید. شهردار مسکو از آن زمان تاکنون پروازهای غیرمجاز هواپیماهای بدون سرنشین بر فراز پایتخت روسیه را ممنوع کرده است.

علاوه بر این، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت که پوتین روز چهارشنبه در محل اقامت خود در نزدیکی مسکو کار می‌کرد و همچنان طبق برنامه در رژه برنامه‌ریزی شده روز پیروزی جنگ جهانی دوم در میدان سرخ هفته آینده شرکت خواهد کرد.

ویدئو: دود بر فراز کرملین در حالی که روسیه ادعا می کند حمله پهپاد توسط اوکراین است
ویدئویی که روز چهارشنبه در شبکه‌های اجتماعی روسیه منتشر شد، به نظر می‌رسد که توده‌ای از دود را بر فراز کرملین مسکو نشان می‌دهد، پس از آنچه که دولت ریاست‌جمهوری اعلام کرد حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراینی به سمت رئیس‌جمهور ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، که در مجتمع محصور شده اقامتگاه دارد، بود.

“اقدام تروریستی”: روسیه می گوید پس از حمله پهپاد اقدامات تلافی جویانه انجام خواهد داد

مسکو در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو پهپاد بدون سرنشین به سمت کرملین هدف قرار گرفتند و در نتیجه اقدامات به موقع ارتش و سرویس‌های ویژه با استفاده از سامانه‌های جنگ راداری، این دستگاه‌ها از مدار خارج شدند.

ما این اقدامات را یک اقدام تروریستی برنامه ریزی شده و اقدام به جان رئیس جمهور می دانیم که در آستانه روز پیروزی، رژه 9 مه، که در آن حضور میهمانان خارجی نیز برنامه ریزی شده است، انجام شد… طرف روسی محفوظ است. حق اتخاذ تدابیر تلافی جویانه در هر کجا و زمانی که صلاح بداند.»