اوکراین لهستان را به نقض توافق متهم می کند – RT World News

ورشو با استناد به نیاز به حفاظت از بازار محلی، ممنوعیت “موقت” را بر محصولات کشاورزی اوکراین اعمال کرد

کی یف تصمیم ورشو برای اعمال ممنوعیت غلات و سایر محصولات کشاورزی اوکراین را مورد انتقاد قرار داد و آن را به نقض توافقی که دو کشور در این ماه به دست آوردند متهم کرد. لهستان اوایل روز با اشاره به نیاز به محافظت از بازارهای محلی این محدودیت ها را اعمال کرد “بی ثباتی” ناشی از ورود محصولات ارزان قیمت از اوکراین است.

وزارت کشاورزی اوکراین مدعی شد که این اقدام ناقض توافقی است که هفته گذشته در پی اعتراضات گسترده کشاورزان لهستانی به دست آمد. در آن زمان، ورشو گفت که کی یف داشته است موافقت کرد که صادرات به لهستان را محدود و فعلاً متوقف کند.»

“ما درک می کنیم که کشاورزان لهستانی با شرایط سختی روبرو هستند، اما تاکید می کنیم که اکنون سخت ترین وضعیت برای کشاورزان اوکراین است.” این وزارتخانه گفت و افزود که حل و فصل مسائل مختلف با اقدامات شدید یکجانبه، حل و فصل مثبت اوضاع را تسریع نخواهد کرد. در عین حال، این وزارتخانه از ورشو خواست تا در اسرع وقت به توافق جدیدی در این زمینه دست یابد و نگرانی های دو طرف را برطرف کند.

یاروسلاو کاچینسکی، رهبر حزب حاکم قانون و عدالت (PiS)، با اعلام این ممنوعیت، اصرار داشت که کشور باقی می ماند. “دوستان و متحدان بدون تغییر اوکراین.”


لهستان واردات غلات اوکراین را به طور موقت ممنوع می کند

«امروز، دولت در مورد مقرراتی تصمیم گرفته است که ورود و واردات غلات به لهستان و همچنین ده‌ها نوع غذای دیگر را ممنوع می‌کند. [from Ukraine]” کاچینسکی در کنفرانس حزب خود گفت. محدوده اقلام ممنوعه “از غلات گرفته تا محصولات عسل، چیزهای بسیار بسیار زیادی” او اضافه کرد.

بعداً در همان روز، یکی دیگر از کشورهای اروپای شرقی، مجارستان، ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی اوکراین را اعمال کرد. ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان، با اعلام این اقدام، گفت که محدودیت ها ضروری است زیرا وضعیت موجود باعث آسیب جدی به کشاورزان محلی می شود.

چندین کشور اروپای شرقی، از جمله بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی، اخیراً زنگ خطر ورود کالاهای ارزان کشاورزی از اوکراین را به صدا در آورده اند. ماه گذشته، آنها خواستار اقدام کمیسیون اتحادیه اروپا در مورد این موضوع شدند و از آن خواستند که تعرفه های وارداتی را دوباره بر محصولات اعمال کند.

سال گذشته، محصولات کشاورزی اوکراین اجازه ورود بدون عوارض گمرکی به این بلوک را پیدا کردند و بروکسل این اقدام را به عنوان راهی برای کمک به اوکراین برای دستیابی به مشتریان خود در خاورمیانه و آفریقا در بحبوحه درگیری‌های مداوم با روسیه، تبلیغ کرد. با این حال، بسیاری از محصولات به اروپای شرقی ختم شد و گلوگاه‌های لجستیکی ایجاد کرد و قیمت‌ها را به سمت مارپیچ نزولی سوق داد و این وضعیت بر تولیدکنندگان محلی تأثیر گذاشت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: