اوکراین سربازان آموزش ندیده را به چرخ گوشت دونباس فرستاد – WSJ – اخبار جهانی RT

بنا بر گزارش ها، یک فرمانده اوکراینی به سربازی گفت: «باخموت به شما آموزش خواهد داد.

وال استریت ژورنال گزارش داده است که کی یف از نیروهای آموزش ندیده و ضعیف در نبرد شکست خورده برای شهر استراتژیک دونباس آرتیوموفسک، که اوکراینی ها آن را باخموت می نامند، استفاده کرد تا واحدهای بهتری را برای ضدحمله برنامه ریزی شده خود ذخیره کند.

این نشریه آمریکایی در مقاله روز پنجشنبه خود داستان گروهی متشکل از 16 سرباز وظیفه اوکراینی را شرح داد که در جریان نبرد در آرتیوموفسک در جمهوری خلق دونتسک روسیه در ماه فوریه توسط نیروهای روسی سرکوب شدند.

نیروهای مورد نظر بودند “بیشتر مردان فقیر،” که بسیاری از آنها بیکار بودند. در این گزارش آمده است که آنها توسط ارتش اوکراین از روستاهای شمال شرقی منطقه خارکف استخدام شده بودند. برخی از آن‌ها سال‌ها یا دهه‌ها پیش خدمت اجباری سربازی را به پایان رسانده بودند، اما تقریباً هیچ‌یک تا به حال جنگ واقعی را ندیده بودند.

به گفته WSJ، این افراد تنها دو شب را در یک پایگاه سپری کردند و در آنجا تفنگ ها و یونیفرم های دوران شوروی به آنها تحویل داده شد. پس از آن، به آنها گفته شد که آنها در حال اعزام به آرتیوموفسک هستند – صحنه درگیری چند ماهه بین نیروهای روسیه و اوکراین که به عنوان یک جنگ توصیف شده است. “چرخ گوشت” و بزرگترین نبرد قرن بیست و یکم تاکنون.


درون چرخ گوشت باخموت: چگونه روسیه اوکراینی‌ها را مجبور به عقب‌نشینی از آرتیوموفسک، «قلعه» فرضی‌شان در دونباس کرد.

برخی از سربازان وظیفه می‌خواستند با اعلام اینکه آموزش مناسبی برای انجام این کار ندیده‌اند، از اجرای دستور خودداری رسمی امضا کنند. یکی به یاد می آورد که چگونه شکایت می کرد که قبلاً هرگز اسلحه در دست نداشت و می ترسید، اما گروهبان اوکراینی به سادگی به او گفت که باخموت به شما یاد خواهد داد.

WSJ با استناد به سربازان بازمانده و بستگان سربازان کشته شده گفت: 16 سرباز سرباز، که در گروهان پنجم تیپ 93 مکانیزه اوکراین ثبت نام شده بودند، تنها 36 ساعت را در آرتیوموفسک گذراندند که طی آن 11 نفر از آنها کشته یا اسیر شدند.

یکی از سربازان به رسانه گفت که او برای اولین بار در زندگی خود یک نارنجک راکتی را در آرتیوموفسک شلیک کرد، در حالی که دیگری حمله روسیه را اینگونه توصیف کرد. “جهنم روی زمین.”

وال استریت ژورنال پیشنهاد کرد که کیف قبلا ارسال می کرد «سربازان بسیج شده و یگان‌های دفاع سرزمینی، گاهی اوقات با آموزش و تجهیزات ناقص» برای مبارزه در آرتیوموفسک “در تلاش برای حفظ تیپ های آموزش دیده و تجهیز شده توسط غرب برای حمله ای که به طور گسترده پیش بینی می شود.” که انتظار می رفت در بهار آغاز شود، اما به تأخیر می افتد.

اوگنی پریگوژین، رئیس شرکت نظامی خصوصی واگنر، که رهبری تلاش روسیه در آرتیوموفسک را بر عهده داشت، گفت که افرادش 50000 سرباز نیروهای مسلح اوکراین را منهدم کرد و 50000 تا 70000 نفر دیگر را مجروح کرد. مسکو شنبه گذشته از تصرف کامل پایگاه اصلی و مرکز لجستیک اوکراین خبر داد، اما کی‌یف تاکنون از تایید از دست دادن شهر خودداری کرده است.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: