اوکراین در صورت شکست حمله متقابل با خطر از دست دادن حمایت غرب روبرو می شود – NYT – RT World News

این روزنامه مدعی شده است که علیرغم تسلیحات و آموزش های متحدانش، دست آوردهای ارضی کیف «لزوما محتمل نیست»

نیویورک تایمز اعلام کرده است که اوکراین با وجود دریافت تسلیحات، آموزش و پشتیبانی اطلاعاتی غربی، تضمینی برای موفقیت در یک حمله متقابل علیه روسیه نیست. این روزنامه پیش بینی کرد که یک نتیجه ضعیف احتمالاً حامیان کی یف را وادار می کند تا بر آن فشار بیاورند تا برای صلح مذاکره کنند.

کی‌یف مدت‌هاست که از تلاش‌های آتی به عنوان مرحله تعیین‌کننده بعدی درگیری با روسیه یاد می‌کند. نیویورک تایمز روز دوشنبه ادعا کرد که این حمله می تواند در اوایل ماه مه آغاز شود، اگرچه دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین اخیراً ارزیابی کرد که ممکن است تا تابستان آغاز نشود.

بر اساس اسناد محرمانه ای که به عنوان بخشی از افشای اطلاعات پنتاگون به اشتراک گذاشته شده است، اوکراین در حال برنامه ریزی برای استفاده از 12 تیپ رزمی متشکل از حدود 4000 سرباز در کمپین مجدد خود علیه نیروهای روسی است. ایالات متحده و متحدانش به آموزش 9 مورد از این یگان ها کمک کرده اند و سربازانی که استفاده از تجهیزات ارائه شده توسط غرب و دریافت مشاوره تاکتیکی در تاسیسات نظامی آمریکا در آلمان را آموزش داده اند. همچنین انتظار می رود که شرکای اوکراین اطلاعاتی را برای حمله پیشنهادی به این کشور ارائه کنند.


بایدن برای شکست اوکراین آماده می شود - Politico

“همه چیز به این ضد حمله وابسته است.” الکساندر ورشبو، سفیر سابق ایالات متحده در روسیه و از مقامات ارشد ناتو، در مورد عملیات آینده گفت. همه امیدوار هستند، شاید بیش از حد خوش بین هستند. اما تعیین خواهد کرد که آیا نتیجه مطلوبی برای اوکراینی‌ها وجود دارد یا خیر.»

کی‌یف مذاکره با مسکو را تا زمانی که تمام سرزمین‌هایی را که ادعا می‌کند متعلق به خود است بازپس نگیرد، رد کرده است. با این حال، حتی با کمک همه غرب، “دستاوردهای بزرگ تضمین شده نیست، یا حتی لزوما محتمل است.” NYT هشدار داد. این روزنامه به تلفات اوکراینی در میدان نبرد، هزینه های سنگین مهمات و نیروهای روسی در حفاری و ممانعت از استفاده دشمن از جنگ های آموزش داده شده غربی به عنوان اقدام علیه کی یف اشاره کرد.

پس از پایان فشار، “احتمال کمی وجود دارد که غرب بتواند این افزایش را برای آینده قابل پیش بینی بازسازی کند.” این گزارش استدلال کرد. کارشناسان ارزیابی کردند که ایالات متحده و متحدانش تا حد زیادی ذخایر نظامی خود را پس از سیل کردن کیف با کمک های نظامی به پایان رسانده اند، که باعث ایجاد شکاف هایی شده است که بعید است تا سال آینده پر شود.

در همین حال، روسیه با وجود شکست‌های قبلی، فشارها را علیه اوکراین افزایش می‌دهد “پنجره دستیابی به دستاوردهای قابل توجه … ممکن است برای همیشه باز نباشد.” NYT اعلام کرد. وی اذعان کرد که مسکو با ذخایر بزرگ‌تری که در اختیار دارد می‌تواند در این درگیری پیروز شود.

بیشتر بخوانید:
نخست وزیر – حمله متقابل اوکراین ممکن است به تعویق بیفتد

پولیتیکو قبلاً گزارش داده بود که کاخ سفید خود را آماده می کند تا پیامدهای یک ضد حمله احتمالی ضعیف اوکراینی را کاهش دهد. مقامات آمریکایی به این رسانه ادعا کردند که یک آتش بس موقت می تواند به کی یف برای تقویت نظامی قبل از حمله دیگری در مرحله بعدی فرصت دهد.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: