اوکراین اوربان را به خاطر پول صدا می کند – اخبار RT World

این است “بدبینانه” وزارت امور خارجه در کیف روز جمعه اعلام کرد که ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان از کمک های مالی اتحادیه اروپا به اوکراین در زمانی که بوداپست از بروکسل نیز پول می گیرد، انتقاد می کند. اولگ نیکولنکو، سخنگوی این وزارتخانه همچنین تاکید کرد که اوکراین از مجارستان و بقیه اتحادیه اروپا در برابر روسیه دفاع می کند.

اوربان در اوایل روز در مصاحبه ای با یک ایستگاه رادیویی مجارستان، اوکراین را چنین توصیف کرده بود “کشوری که از نظر مالی وجود ندارد” کاملاً وابسته به کمک های مالی اتحادیه اروپا و ایالات متحده است که برای همیشه ادامه نخواهد داشت.

“یک بیانیه دیگر ضد اوکراینی” نیکولنکو در فیس بوک نوشت. سخن گفتن درباره مسائل مالی کشورهای دیگر از سوی رهبری مجارستان بدبینانه است در حالی که خود مجارستان برای حمایت از ثبات اقتصادی خود پول زیادی از اتحادیه اروپا دریافت می کند.


اوکراین از نظر مالی

نیکولنکو اصرار داشت که با دادن پول به اوکراین، اتحادیه اروپا “در درجه اول روی امنیت خود سرمایه گذاری می کند” همانطور که اوکراینی ها با جان خود از اروپا دفاع می کنند “تجاوز بی سابقه روسیه.” در عوض، او استدلال کرد، اوربان باید از اوکراین سپاسگزار باشد “آسمان آرام بر فراز بوداپست و دیگر شهرهای اروپایی.”

اوربان روز جمعه در گفتگو با رادیو ملی خاطرنشان کرد که اتحادیه اروپا در حال حاضر حقوق مقامات دولتی اوکراین و همچنین حقوق بازنشستگی و مراقبت های بهداشتی را پرداخت می کند، زیرا اقتصاد کی یف به دلیل درگیری کاملاً فروپاشیده است.

بر اساس آخرین برآوردها، این بلوک از زمان تشدید درگیری با روسیه در فوریه 2022، بیش از 50 میلیارد یورو (55.3 دلار) به کیف کمک کرده است که شامل 12 میلیارد یورو تسلیحات و 30 میلیارد یورو دیگر کمک مالی است. این شامل 113 میلیارد دلاری نمی شود که کنگره ایالات متحده برای حمایت از اوکراین اختصاص داده بود، که تنها حدود 20 درصد آن کمک نقدی بوده است.


آمریکا افراد مجارستان را تحریم می کند

بدیهی است که اوکراین نمی تواند خود را تامین مالی کند. اوربان گفت که حمایت خارجی “نمی توان به طور نامحدود ادامه داد.” او استدلال کرد که درگیری زمانی پایان خواهد یافت که ایالات متحده و اتحادیه اروپا کمک مالی به کی یف را متوقف کنند.

در حالی که مجارستان میلیاردها یورو یارانه از بروکسل دریافت می کند، اتحادیه اروپا در حال حاضر مجموعاً 34 میلیارد یورو از جمله در صندوق های بازیابی بیماری همه گیر کووید-19 را دریغ می کند و از بوداپست می خواهد که سیاست هایی را که اتحادیه اروپا با آن موافق نیست، به ویژه در مورد مسائل مهاجرت و مهاجرت تغییر دهد. حقوق دگرباشان جنسی