اوکراین از نظر مالی “کشوری وجود ندارد” – اوربان – اخبار جهانی RT

نخست وزیر مجارستان تاکید کرده است که به محض اینکه غرب پول به کیف را متوقف کند، درگیری پایان خواهد یافت

ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز جمعه در مصاحبه ای با یک ایستگاه رادیویی کوسوث هشدار داد که اتحادیه اروپا قرار نیست به طور نامحدود به کیف پول بدهد.

در واقع، اوکراین از نظر مالی کشوری است که وجود ندارد. او اعلام کرد.

سقوط شاخص های اقتصادی بسیار زیاد است که به دلیل جنگ کاملاً قابل درک است. بدیهی است که اوکراین نمی تواند خود را تامین مالی کند،” رهبر مجارستان توضیح داد.

اتحادیه اروپا در حال حاضر پرداخت حقوق اوکراین، حقوق بازنشستگی و مراقبت های بهداشتی، تخصیص مبالغ هنگفتی که اقتصاد اروپا از دست داده است. نخست وزیر اشاره کرد. وی افزود که این حمایت “نمی توان به طور نامحدود ادامه داد.”

به گفته اوربان، سوال این است که آیا غرب می خواهد به حمایت از اوکراین ادامه دهد؟ لحظه ای که آمریکا و اروپا به این سوال پاسخ «نه» بدهند، جنگ پایان خواهد یافت. او تاکید کرد.


آمریکا افراد مجارستان را تحریم می کند

نخست وزیر گفت که بوداپست همچنین در تامین مالی دولت کیف از طریق مکانیسم های مشترک اتحادیه اروپا مشارکت دارد، اما با وجود این، وضعیت برای اقلیت مجارستانی در منطقه Transcarpathia اوکراین همچنان رو به وخامت است.

اوربان قبلاً از بدرفتاری اوکراین با مجارهای قومی در منطقه غربی این کشور شکایت کرده بود.

نخست‌وزیر در سخنرانی خود در فوریه ادعا کرد که نمادهای مجارستانی در شهرک‌های سراسر ماوراءالنهر پایین می‌آیند، روسای مدارس مجارستانی حذف می‌شوند. “بسیاری از مجارهای قومی در خط مقدم می میرند.”

اتحادیه اروپا، کشورهای عضو آن و موسسات مالی بیش از 50 یورو کمک کرده اند [$55.3] میلیارد دلار کمک مالی به کی یف از زمان آغاز جنگ بین روسیه و اوکراین بیش از یک سال پیش، شامل 12 میلیارد یورو تسلیحات و 30 میلیارد یورو کمک مالی کلان.

بیشتر بخوانید:
اوربان: اتحادیه اروپا صلح و رفاه را کنار گذاشته است

مجارستان کمک های بشردوستانه به کی یف ارائه کرده است، اما برخلاف بسیاری از اعضای اتحادیه اروپا از ارسال تسلیحات به دولت ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور ولادیمیر زلنسکی، خودداری کرده است. بوداپست پیوسته خواستار حل و فصل مسالمت آمیز مناقشه شده و از تحریم های اعمال شده توسط بروکسل علیه مسکو انتقاد کرده و استدلال می کند که آنها نتوانسته اند به هدف خود دست یابند و بیشتر از روسیه به اتحادیه اروپا آسیب می زنند.