اولین کشور اتحادیه اروپا برای قانونی کردن حشیش برای استفاده شخصی – RT World News

مالت استفاده تفریحی حشیش و همچنین کشت و نگهداری محدود این ماده مخدر را برای استفاده شخصی تایید کرده است و لوکزامبورگ را شکست داده و به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل شده است که قوانین مربوط به این ماده را به شدت کاهش می دهد.

قانون جدیدی که استفاده و کشت حشیش را جرم زدایی می کند روز سه شنبه در پارلمان مالت تصویب شد. این لایحه با 36 رای موافق و 27 رای مخالف تصویب شد و اکنون باید به امضای رئیس جمهور کشور برسد.

تصویب این قانون توسط وزیر برابری Owen Bonnici، که رهبری این لایحه را بر عهده داشت، مورد استقبال قرار گرفت. Bonnici گفت که این نشانه پذیرش یک جدید است “رویکرد کاهش آسیب” به اصل موضوع، به خود و دیگر حامیان تغییر در توییتر ضربه ای به پشت می زند.

لایحه اصلاح حشیش به تازگی در مرحله سوم مطالعه تصویب شده است. ما عاملان تغییر هستیم.» وزیر نوشت

طبق قوانین جدید، بزرگسالان می توانند به طور قانونی تا 7 گرم شاهدانه را بدون ترس از دستگیری یا مصادره این ماده حمل کنند. کسانی که با ذخیره بزرگتر، بین 7 تا 28 گرم دستگیر می شوند، باید به جای دادگاه کیفری در دادگاه اداری حاضر شوند.

ادامه مطلب


اخبار جعلی در مورد معامله حشیش میان استرالیا و طالبان، تیترهای جهانی را در بر می گیرد

کشت خانگی تا چهار گیاه شاهدانه در هر خانوار اکنون نیز قانونی خواهد بود. با این حال، گیاهان نباید در معرض دید عموم قرار گیرند. علاوه بر این، مردم می توانند تا 50 گرم محصول خشک را بدون ترس از عواقب آن در خانه های خود نگهداری کنند.

با این حال، استعمال حشیش در اماکن عمومی ممنوع است و متخلفان با جریمه ای تا 235 یورو (266 دلار) روبرو هستند و اگر این ماده قبل از خردسالان سیگار کشیده شود، این مجازات تا حداکثر 500 یورو افزایش می یابد. تجارت حشیش نیز به شدت محدود شده است، زیرا سیگاری‌هایی که تمایلی به رشد ندارند یا نمی‌توانند خود را پرورش دهند، مجبورند به محصولات جدید بپیوندند. “انجمن های شاهدانه” برای دسترسی به دارو این انجمن ها که فقط به صورت غیرانتفاعی توسط افراد خصوصی ایجاد می شوند، می توانند محصول را بین اعضای خود تا حداکثر 7 گرم در روز و 50 گرم در ماه توزیع کنند.

این قانون با انتقاد شدید اپوزیسیون راست میانه، برخی پزشکان، سازمان های غیر دولتی و کلیسای کاتولیک مواجه شد و مخالفان نسبت به پیامدهای احتمالی ناشی از آن هشدار دادند. با این حال، ترس از تبدیل مالتا به لانه مواد مخدر توسط حامیان این قانون نادیده گرفته شده است، آنها معتقد نیستند که ممکن است خطری وجود داشته باشد که منجر به سوء مصرف گسترده حشیش شود.

«دولت به هیچ وجه از بزرگسالان به استفاده از حشیش یا ترویج فرهنگ حشیش ترغیب نمی‌کند. دولت همیشه از مردم می خواهد که انتخاب های سالم تری داشته باشند. بونیچی در مقاله ای اخیر برای روزنامه ساندی تایمز مالت نوشت.

تصویب این قانون مالت را به اولین کشور اتحادیه اروپا تبدیل می کند که محدودیت های مربوط به حشیش را به شدت کاهش می دهد. طرح مشابهی در ماه اکتبر توسط لوکزامبورگ رونمایی شد، اگرچه لایحه مربوطه هنوز در انتظار تصویب توسط پارلمان است.