اولین کشور اتحادیه اروپا از تزریق کووید برای کودکان 5 ساله حمایت می کند – RT World News

هیئت ملی بهداشت دانمارک توصیه کرده است که کودکان بین 5 تا 11 سال باید بتوانند علیه کووید-19 واکسینه شوند و اولین کشور اتحادیه اروپا باشد که این حرکت را انجام می دهد.

روز جمعه، هلن پروبست، معاون مدیر شورای ملی بهداشت، به مطبوعات گفت که این تصمیم در زمان نگرانی برای کشور نوردیک اتخاذ شد، زیرا موارد کووید همچنان در حال افزایش است. ما شاهد یک عفونت نگران کننده در بیمارستان ها بوده ایم و تعداد بستری ها به بیش از 400 نفر رسیده است. او اظهار داشت.

ادامه مطلب




من واقعاً خوشحالم که اکنون برای کودکان بین پنج تا 11 سال تأییدیه داریم. ما به آن نیاز داریم. ما هنوز در میان یک اپیدمی و یک بحران بهداشتی تاریخی هستیم.

توصیه هیئت مدیره پس از آن مطرح شد که آژانس دارویی اروپا (EMA) در روز پنجشنبه توصیه کرد که واکسن Pfizer-BioNTech Covid-19 می تواند به طور ایمن در کودکان از سن پنج سالگی استفاده شود.

پروبست اظهار داشت که اگرچه کودکان در این گروه سنی در معرض خطر ابتلا به کووید-19 شدید نیستند، واکسیناسیون آنها می تواند به محافظت از خانواده و دوستان کمک کند. “ما می خواهیم با واکسیناسیون زنجیره های عفونت را بشکنیم.” او اضافه کرد.

هیئت ملی بهداشت هنوز یک هدف مشخص برای تعداد کودکان 5 تا 11 ساله که باید واکسینه شوند تعیین نکرده است. اما اگر به 70 درصد برسیم، خوب خواهد بود. پروبست به رسانه ها گفت.

دولت کتابچه ای برای والدین ایجاد کرده است که به آنها در مورد واکسیناسیون فرزندان خردسال خود اطلاع می دهد.