اولین پیامک جهان به قیمت بیش از 150000 دلار فروخته می شود — RT World News

اولین پیام متنی جهان مربوط به سه دهه پیش به عنوان یک “ژتون غیر قابل تعویض” (NFT) به قیمت بیش از 130,000 یورو (146,852 دلار) در حراجی در پاریس فروخته شد که درآمد حاصل از آن به نفع آژانس پناهندگان سازمان ملل متحد است.

کریسمس مبارکاس ام اس در 3 دسامبر 1992 توسط مهندس Vodafone Neil Papworth به مدیر شرکت ریچارد جارویس ارسال شد. جارویس این متن را در تلفن همراه خود Orbitel 901 دریافت کرد.
پس از تلاش‌ها و تکرارهای بی‌شماری کد، سرانجام ارسال و دریافت متن از طریق شبکه تلفن همراه Vodafone جواب داد.” علامت گذاری “لحظه ای مهم در تاریخ فناوری ارتباطات سیارخانه حراج Aguttes توضیح داد.

این پیامک که توسط Vodafone برای فروش در قالب NFT ارائه شده بود، بهای چشمگیر 132,680 یورو (150,000 دلار) رسید. این مبلغ توسط یک خریدار ناشناس ارائه شده است که بنا بر گزارش ها یک کانادایی در بخش فناوری کار می کند.


سرمایه گذاری کریپتو در سال 2021 در مجموع از همه سال های گذشته بالاتر است

مقدار زیادی شامل “یک کپی دقیق از پروتکل ارتباطی اصلیاثبات ارسال و دریافت پیام، و نسخه متحرک آن – یک قاب دیجیتال با یک انیمیشن سه بعدی که لحظه دریافت پیامک را توسط تلفن همراه نشان می دهد – به علاوه یک گواهی امضا شده توسط نیک رید، مدیرعامل گروه وودافون که صحت و منحصر به فرد بودن آن را تضمین می کند.

NFT ها اخیراً با کدهای رمزگذاری شده که مالکیت و یکپارچگی اقلام را تأیید می کنند، به روشی محبوب برای تجارت آثار هنری و اقلام غیر ملموس تبدیل شده اند.