اولین نوزادان با ربات تزریق کننده اسپرم به دنیا آمدند

اولین نوزادان با ربات تزریق کننده اسپرم به دنیا آمدند

دو نوزاد دختر در نتیجه لقاح رباتیک به دنیا آمدند

در یک تحول پیشگامانه، اولین نوزادی که با ربات تزریق کننده اسپرم باردار شد، متولد شد. بر اساس بررسی فناوری MIT، تیمی از مهندسان از بارسلونا، اسپانیا از یک سوزن رباتیک برای وارد کردن سلول‌های اسپرم به تخمک در مرکز باروری New Hope در شهر نیویورک استفاده کردند. این روش منجر به دو جنین سالم و در نهایت دو نوزاد دختر شد.

طبق گزارش، یکی از مهندسانی که روی اولین ربات تلقیح کننده دنیا کار می کرد، تجربه زیادی در زمینه پزشکی باروری نداشت.

یکی از مهندسان، بدون تجربه واقعی در پزشکی باروری، از کنترلر سونی پلی استیشن 5 برای قرار دادن سوزن رباتیک استفاده کرد. در این گزارش آمده است که با نگاه کردن به یک تخمک انسان از طریق دوربین، به خودی خود به جلو حرکت کرد و به تخمک نفوذ کرد و یک سلول اسپرم را رها کرد.»

جنین های سالم منجر به تولد دو نوزاد دختر شده است که اولین افرادی هستند که پس از لقاح توسط یک روبات به دنیا آمدند. بررسی فناوری MIT اظهار داشت.

کارشناسان می گویند این روش پیشرفته می تواند هزینه لقاح آزمایشگاهی (IVF) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شرکت نوپا که این ربات را توسعه داده است، Overture Life، گفت که دستگاه آن گامی اولیه به سمت خودکارسازی IVF است که به طور بالقوه این روش را ارزان تر و بسیار رایج تر می کند.

در حال حاضر، آزمایشگاه های IVF به جنین شناسان گران قیمت و آموزش دیده نیاز دارند که تخمک ها و اسپرم ها را با استفاده از سوزن های توخالی فوق نازک زیر میکروسکوپ کنترل کنند. این روش ظریف، طولانی و کار فشرده است. سالانه حدود 500000 کودک از طریق IVF متولد می شوند، اما بسیاری از مردم به داروهای باروری دسترسی ندارند یا توانایی پرداخت آن را ندارند.

سانتیاگو مون، ژنتیک‌دان ارشد Overture Life که ربات اسپرم را توسعه داده است، می‌گوید: «این فناوری روزی می‌تواند نیاز بیماران را برای مراجعه به کلینیک باروری برطرف کند، جایی که یک بار تلاش برای باردار شدن در ایالات متحده می‌تواند 20000 دلار هزینه داشته باشد».

او افزود: “به جعبه ای فکر کنید که در آن اسپرم و تخمک وارد آن می شود و جنین پنج روز بعد بیرون می آید.”