اولین نقش برای ادیان اقلیت بریتانیا در تاجگذاری پادشاه چارلز

اولین نقش برای ادیان اقلیت بریتانیا در تاجگذاری پادشاه چارلز

چارلز در گذشته در مورد دفاع از همه ادیان صحبت کرده است (پرونده)

لندن:

سازمان دهندگان روز شنبه گفتند که مذاهب غیر مسیحی بریتانیا و زبان های سلتی آن برای اولین بار نقش برجسته ای در تاج گذاری سلطنتی هنگامی که پادشاه چارلز سوم در هفته آینده تاج گذاری می کند، ایفا خواهند کرد.

مراسم 6 ماه مه در کلیسای وست مینستر به طور عمده از مراسم مذهبی مسیحی گرفته خواهد شد، زیرا چارلز به زبان انگلیسی سوگند یاد می کند که به عنوان “مدافع ایمان (پروتستان)” و محافظت از کلیسای تأسیس شده انگلستان باشد.

اما طبق دستوری که دفتر اسقف اعظم کانتربری جاستین ولبی منتشر کرده است، در ابتدا نقش برجسته ای برای رهبران مسلمان، هندو، سیک، بودایی و یهودی خواهد داشت.

در پایان مراسم تاجگذاری، آنها به طور هماهنگ به چارلز سلام خواهند داد و اعلام می کنند که “به عنوان همسایگان با ایمان، ارزش خدمات عمومی را تصدیق می کنیم”.

آنها می گویند: “ما با مردم از همه ادیان و عقاید در شکرگزاری و در خدمت شما برای خیر عمومی متحد می شویم.”

اعضای مجلس اعیان از مذاهب اقلیت، جلیقه های غیرمسیحی مانند دستبندهای طلا و ردای سلطنتی را به پادشاه تحویل می دهند.

نخست وزیر ریشی سوناک در این مراسم که با حضور همزا یوسف وزیر اول اسکاتلند، اولین مسلمانی که این پست را بر عهده گرفت و رهبری یک دولت اروپای غربی را برعهده داشت، از کتاب مقدس قرائت خواهد کرد.

– نماز شب –

چارلز یک مسیحی متعهد است و طبق کتاب خاطرات پسر کوچکترش شاهزاده هری “اسپر”، هر شب دعا می کند.

اما پادشاه همچنین علاقه مادام العمر به ادیان دیگر دارد و در گذشته در مورد دفاع از همه ادیان صحبت کرده است، نه فقط از آنگلیکانیسم، زیرا بریتانیا چند فرهنگی تر شد.

قبل از مراسم تشییع جنازه ایالتی مادرش ملکه الیزابت دوم در سپتامبر سال گذشته، او در کاخ باکینگهام پذیرایی از رهبران مذهبی برگزار کرد و خود را “مسیحی متعهد آنگلیکن” توصیف کرد.

اما او متوجه شد که کشوری که به ارث برده با کشوری که مادرش در 70 سال قبل انجام داده بود بسیار متفاوت است.

او گفت: «من همیشه بریتانیا را «جامعه جوامع» می‌دانستم.

این باعث شد که بفهمم حاکمیت وظیفه دیگری دارد… حفاظت از تنوع کشورمان، از جمله با حفاظت از فضای خود ایمان».

در مراسم تاجگذاری دیگری ابتدا، چارلز در طول خدمت با صدای بلند دعا می کند تا از خدا بخواهد که “من برای همه فرزندانت با هر ایمان و اعتقادی برکت باشم”.

او همچنین از دیگر رهبران مسیحی، از جمله فرقه های کاتولیک، ارتدوکس یونانی و کلیسای آزاد اسکاتلند برکات دریافت خواهد کرد.

یک گروه کر یونانی به عنوان ادای احترام به پدر مرحومش، شاهزاده فیلیپ، که در جزیره کورفو به دنیا آمد، آواز خواهد خواند. گروه کر انجیل نیز اجرا خواهند کرد.

– چهار زبان –

تنوع در خدمات تاج گذاری به نقش سایر زبان های بومی بریتانیایی زبان انگلیسی گسترش می یابد: ولزی، اسکاتلندی گالیک و گالیک ایرلندی.

به عنوان وارث، چارلز اولین شاهزاده ولز در هفت قرن بود که زبان ولزی را آموخت که امروزه نزدیک به 540000 سخنران دارد.

در مراسم تاج گذاری، پس از سلام و معرفی ولبی، دعایی به زبان ولزی خوانده می شود. پس از خطبه اسقف اعظم، آیاتی از یک سرود به هر سه زبان اقلیت خوانده می شود.

ولبی، که رهبری جامعه جهانی آنگلیکن را بر عهده دارد، گفت: «تاج گذاری قبل از هر چیز یک عبادت مسیحی است.

“در عین حال، این سرویس حاوی عناصر جدیدی است که منعکس کننده تنوع جامعه معاصر ما است.

من خوشحالم که این سرویس سنت را به رسمیت می شناسد و جشن می گیرد و با تاریخ بزرگ ملت ما، آداب و رسوم ما و کسانی که پیش از ما آمده اند صحبت می کند.”

در سرشماری سال 2021، حدود 27.5 میلیون نفر، یا 46.2 درصد در انگلستان و ولز، خود را مسیحی توصیف کردند که 13.1 درصد نسبت به سال 2011 کاهش داشت.

کسانی که «بی دین» را ذکر کرده اند با 12 امتیاز افزایش به 37.2 درصد رسیده اند در حالی که مسلمانان 3.9 میلیون یا 6.5 درصد از جمعیت را تشکیل می دهند که از 4.9 درصد افزایش یافته است.

متداول ترین پاسخ های بعدی هندو (1.0 میلیون) و سیک (524000) بودند، در حالی که بودایی ها از یهودیان (به ترتیب 273000 و 271000) پیشی گرفتند.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)