اولین مورد کووید “Omicron” در اسپانیا کشف شد

اولین مورد کووید

اسپانیا به شدت از این بیماری همه گیر آسیب دیده است و نزدیک به 88000 مرگ را ثبت کرده است (پرونده)

مادرید:

اسپانیا روز دوشنبه اعلام کرد اولین مورد از سویه جدید Omicron کووید را در مردی که اخیراً از آفریقای جنوبی وارد شده بود شناسایی کرده است.

دولت منطقه ای مادرید در بیانیه ای اعلام کرد که این مرد 51 ساله روز یکشنبه از طریق آمستردام هنگام ورود به فرودگاه مادرید مورد آزمایش قرار گرفت و مثبت شد.

در این بیانیه آمده است: «بیمار علائم خفیفی دارد و در قرنطینه است.

اوایل روز دوشنبه، بیمارستان گرگوریو مارانون مادرید در توییتی اعلام کرد که سرویس میکروبیولوژی آن اولین مورد نوع Omicron را در اسپانیا شناسایی کرده است، بدون اینکه جزئیات بیشتری ارائه کند.

سازمان بهداشت جهانی Omicron را به عنوان “نوعی نگران کننده” فهرست کرده است و کشورهای سراسر جهان اکنون سفر از جنوب آفریقا را که برای اولین بار سویه جدید در آنجا شناسایی شد، محدود کرده و سایر اقدامات احتیاطی جدید را انجام می دهند.

WHO می گوید ممکن است چند هفته طول بکشد تا متوجه شویم آیا تغییرات قابل توجهی در انتقال، شدت یا پیامدهای واکسن ها، آزمایش ها و درمان های کووید وجود دارد یا خیر.

چندین کشور اروپایی دیگر از جمله بلژیک، بریتانیا و آلمان مواردی از این نوع را شناسایی کرده‌اند که اولین بار در آفریقای جنوبی شناسایی شد.

اسپانیا به شدت تحت تأثیر این همه گیری قرار گرفته است و از زمان شروع آن، نزدیک به 88000 مرگ و 5.1 میلیون عفونت ثبت شده است.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)