اولین مورد از نوع Omicron در فرانسه تایید شد

اولین مورد از نوع Omicron در فرانسه تایید شد

Omicron: از روز شنبه، فرانسه دوباره اجازه پرواز از جنوب آفریقا را خواهد داد. (فایل)

پاریس:

مقامات فرانسوی روز پنجشنبه گفتند که اولین مورد از نوع کووید-19 Omicron را در سرزمین اصلی تایید کرده اند، مردی 50 ساله که اخیراً از نیجریه بازگشته است.

آژانس سلامت ARS منطقه پاریس گفت که این مرد در برابر ویروس واکسینه نشده بود و در زمان ورودش در 25 نوامبر هیچ علائم کووید را نشان نداد.

به گفته آژانس، همسر وی که او نیز واکسینه نشده بود، تست کووید مثبت پیدا کرد و تعیین توالی در حال انجام است تا مشخص شود که آیا او نیز نوع Omicron دارد یا خیر، و خانواده آنها در قرنطینه قرار گرفته اند.

پیش از این تنها مورد تایید شده Omicron در خاک فرانسه در جزیره Reunion در اقیانوس هند شناسایی شده بود، اگرچه گابریل آتال، سخنگوی دولت چهارشنبه گفت که 13 مورد مشکوک در حال حاضر در حال بررسی هستند.

این کشور از زمان ظهور همه‌گیری در سال گذشته با موج پنجم افزایش موارد مواجه است و سه بیمارستان در شمال شرق فرانسه پروتکل‌های اورژانسی را اجرا کرده‌اند، زیرا تخت‌ها به سرعت از بیماران کووید پر می‌شوند.

الیویه وران، وزیر بهداشت هشدار داده است که میانگین موارد روزانه احتمالاً از اوج موج سومی که بهار گذشته رخ داد، احتمالاً در همین هفته فراتر خواهد رفت.

از روز شنبه، فرانسه مجدداً اجازه پرواز از جنوب آفریقا را می دهد، جایی که نوع Omicron برای اولین بار گزارش شده بود، اما فقط به ساکنان فرانسوی و اتحادیه اروپا اجازه پیاده شدن را می دهد.

آنها باید در بدو ورود آزمایش کووید بدهند، با نتیجه منفی همچنان به قرنطینه هفت روزه نیاز است، در حالی که آزمایش مثبت باعث قرنطینه 10 روزه می شود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)