اولین شهردار کمونیست در اتریش انتخاب شد — RT World News

شورای شهر در دومین شهر بزرگ اتریش، گراتس، شهردار جدیدی را انتخاب کرد. الکه کهر عضو حزب کمونیست اولین رهبر کمونیست یک شهر بزرگ در کشور شد.

این سیاستمدار 60 ساله که بیش از 15 سال در شهرداری گراتس کار می کرد و پیش از این معاون شهردار گراتس بود، روز چهارشنبه به عنوان رهبر جدید شهر انتخاب شد. او تقریباً 30 سال عضو حزب کمونیست اتریش (KPÖ, Kommunistische Partei Österreichs) بود و با 28 رای از 46 رای برنده انتخابات شد. کهر جانشین شهردار قدیمی قبلی زیگفرید ناگل از حزب راست میانه و لیبرال محافظه کار خلق شد.

ادامه مطلب


بروکسل، ما مشکل داریم!  30 سال پس از فروپاشی کمونیسم، اروپای شرقی در حال از دست دادن ایمان خود به لیبرال دموکراسی است.

چه کسی فکرش را می کرد که دختر یک قفل ساز، یک کمونیست، شهردار شوداو در اولین سخنرانی خود پس از رای گیری گفت.

شهردار جدید با اذعان به تعدادی از مسائلی که باید در شهر به ویژه در طول همه‌گیری کووید-19 رسیدگی شود، سیاست مسکن را برجسته کرد و متعهد شد که ساخت‌وسازهای سود محور در گانز را متوقف کند.

کمونیست‌ها قبلاً با سبزها و حزب سوسیال دموکرات (SPÖ) ائتلافی تشکیل داده‌اند و سابقه دیگری در مدیریت شهری اروپا ایجاد شده است – دو زن به عنوان شهردار و معاون. جودیت شونتنر، رهبر سبزها، به عنوان معاون شهردار گراتس انتخاب شد و ائتلاف دولتی جدید گفت که آنها نه تنها از تغییرات اجتماعی، بلکه از تغییرات محیطی نیز حمایت خواهند کرد و هدفشان بهبود استانداردهای زندگی به ویژه برای گروه های کم درآمد است. تهیه دوچرخه برای هر کودک شهر از سوی شهرداری در برنامه آنهاست.

با این حال، همه در دولت محلی از حکومت جدید کمونیستی راضی نیستند. یکی از اعضای حزب راستگرای آزادی اتریش (FPÖ)، الکسیس پاسکوتینی، این انتخاب را چنین توصیف کرد:ناخوشایندکمونیست‌های گراتس را متهم به عبارات توخالی در برنامه‌شان و امتناع از شرکت در آنچه او توصیف کردمزخرفات چپ” خود کهر برای توجیه حزبش تحت فشار شدیدی قرار گرفته است و بارها از او در مورد موضعش در مورد “جنایات احزاب کمونیست در سراسر جهان از سال 1917به گزارش رسانه های اتریشی.

اگر این داستان را دوست دارید، آن را با یک دوست به اشتراک بگذارید!