اولین زن کوتاه مدت نخست وزیر سوئد

«بولدوزر» اندرسون: اولین زن کوتاه مدت نخست وزیر سوئد

نمایه تلویزیونی اخیر ماگدالنا اندرسون “بولدوزر” نام داشت. (فایل)

استکهلم:

ماگدالنا اندرسون، سوسیال دموکرات، که تنها چند ساعت پس از تبدیل شدن به اولین زنی که به عنوان نخست وزیر سوئد انتخاب شد، استعفا داد، یک “بولدوزر” است که برای مقابله با چالش بی سابقه جناح راست و راست افراطی در انتخابات عمومی سال آینده، با نبرد سختی روبروست.

این مرد 54 ساله، با موهای بلوند صاف و رفتاری بیهوده، خود را “زنی خوب و سخت کوش” ​​توصیف می کند که دوست دارد مسئول باشد.

در محافل سیاسی، او به دلیل مستقیم و صریح بودن شهرت پیدا کرده است، کیفیتی که در کشوری که اجماع قانون کشور است، برخی را نادرست می کند.

نمایه تلویزیونی اخیر او با عنوان “بولدوزر” بود.

آندرس لیندبرگ، سردبیر سیاسی روزنامه Aftonbladet که خود را یک سوسیال دموکرات مستقل توصیف می کند، می گوید: «مردم حتی می گویند که از او می ترسند که به نوعی خنده دار است، این دانشمندان علوم سیاسی نخبه یا استادان اقتصاد می گویند که از او می ترسند.

اندرسون که در طول 7 سال به عنوان وزیر دارایی بسیار شایسته در نظر گرفته می شود، به دلیل شعار “سوئد می تواند بهتر عمل کند” شناخته شده است.

زمانی که این کشور اسکاندیناویایی به اتریش، دانمارک و هلند به عنوان «چهار مقتصد» که به یک طرح بازیابی کووید-19 اروپایی محدودتر توصیه می کردند، در بروکسل به دلیل دفاع از محدودیت مالی نامی برای خود دست و پا کرد.

او تا حدودی شیوه بحث آنگلا مرکل را دارد. کاملاً مشخص نیست که او می‌خواهد همیشه چه بگوید، اما (او) در نهایت برنده بحث می‌شود زیرا هیچ کس دیگری واقعاً نمی‌تواند پاسخ دهد زیرا او به تمام جزئیات تسلط دارد. لیندبرگ می گوید.

“کار اساسی انجام شد”

او در شهر دانشگاهی اوپسالا به دنیا آمد و تنها دختر یک استاد دانشگاه و یک معلم است.

او ابتدا نام خود را در آب به دست آورد و دو بار در مسابقات قهرمانی ملی نوجوانان سوئد موفق به کسب مدال طلا شد.

او در کنار تحصیل در مدرسه اقتصاد استکهلم – و دوره ای در هاروارد – در حزب سوسیال دموکرات غوطه ور شد و در سن 16 سالگی به لیگ جوانان آن پیوست.

در سال 1996، او دستیار نخست وزیر گوران پرسون شد.

جوناس هینفورس، استاد علوم سیاسی در دانشگاه گوتنبرگ، به خبرگزاری فرانسه گفت: «فکر می‌کنم او اکنون بسیار مشتاق است که خود را به‌عنوان فردی معرفی کند که کارهای اساسی را انجام داده است… اما البته او یکی از نخبگان دانشگاهی است».

هینفورس گفت، در حالی که او با جناح چپ حزب همذات پنداری می کند، رویکردی «عملی» برای تغییر آن به سمت مرکز در سال های اخیر اتخاذ کرده است.

اما در زیر همه این عمل گرایی، شگفتی هایی نهفته است. این مادر دو فرزند، که با یک استاد اقتصاد ازدواج کرده است، از طرفداران گروه هوی متال System of a Down است.

با این حال، سوئد پس از مدت‌ها انتظار برای داشتن یک نخست‌وزیر زن، تنها چند ساعت اولین زن خود را در این پست تجربه کرد.

اندرسون پس از رد بودجه اش و کناره گیری سبزها از ائتلاف او، استعفا داد.

با این حال، او گفته است که مایل به بازگشت است، بنابراین سوئدی‌ها ممکن است ببینند چگونه یک طرفدار هوی متال با نام مستعار بولدوزر می‌تواند کشور را رهبری کند.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)