اولین برخورد شما با کووید – پاسخ به انواع آینده: مطالعه

اولین برخورد شما با کووید - پاسخ به انواع آینده: مطالعه

این یافته ها در مجله Science در روز جمعه (Representational) منتشر شد.

لندن:

بر اساس مطالعه‌ای که در بریتانیا انجام شد، اولین پروتئین SARS-CoV-2 که فرد از طریق واکسیناسیون یا عفونت با آن مواجه می‌شود، پاسخ ایمنی بعدی بدن او را در برابر انواع فعلی و آینده شکل می‌دهد.

این مطالعه نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض ویروس ویژگی‌های متفاوتی را ایجاد می‌کند که بر توانایی سیستم ایمنی برای محافظت در برابر انواع فعلی و آینده تأثیر می‌گذارد، و همچنین بر میزان پوسیدگی محافظت تأثیر می‌گذارد، که توضیح می‌دهد که چرا جمعیت‌ها در مناطق و کشورهای مختلف درجات متفاوتی ایجاد می‌کنند. ایمنی نسبت به سویه های ویروس مشابه

یافته‌های آن‌ها که توسط تیمی از دانشمندان کالج امپریال و کوئین مری لندن تنظیم شده‌اند، روز جمعه در مجله “ساینس” منتشر شد.

پروفسور رزماری بویتون از دپارتمان بیماری های عفونی کالج امپریال می گوید: «اولین برخورد ما با آنتی ژن سنبله یا از طریق عفونت یا واکسیناسیون، الگوی بعدی ایمنی ما را از طریق چاپ سیستم ایمنی شکل می دهد.

قرار گرفتن در معرض پروتئین‌های مختلف سنبله می‌تواند منجر به کاهش یا افزایش پاسخ‌ها به انواع دیگر شود. این پیامدهای مهمی برای طراحی واکسن و استراتژی‌های دوز آتی دارد.»

مشخص است که سطوح آنتی بادی به مرور زمان پس از عفونت یا واکسیناسیون کاهش می‌یابد، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که پاسخ‌های ایمنی محافظتی فرد نیز تحت تأثیر سویه یا ترکیبی از سویه‌هایی است که در معرض آن قرار گرفته‌اند.

هر گونه SARS-CoV-2 دارای جهش‌های متفاوتی در پروتئین اسپایک است و محققان دریافتند که پاسخ‌های آنتی‌بادی و سلول‌های T بعدی یا مجموعه ایمنی بدن را شکل می‌دهند.

“این مطالعه اکنون جزئیات قابل توجهی را در مورد اینکه چه کسی و چه زمانی مستعد ابتلا است، ارائه می دهد. پروفسور دنی آلتمن از دپارتمان ایمونولوژی و التهاب کالج امپریال می‌گوید، شما می‌توانید کسی باشید که به واکسن واکنش عالی نشان داده‌اید و همچنان طعمه پیشرفت دلتا باشید، اگر واکسن تقویت‌کننده نداشته باشید.

«حکم‌سازی ایمنی به این معناست که اکنون همه ما با برنامه‌ریزی کمی متفاوت برای محافظت در آینده راه می‌رویم. چالش این است که چگونه مصونیت جمعیت را به روش صحیح گسترش دهیم، زیرا باید از گسترده ترین پوشش ممکن اطمینان حاصل کنیم.

وی توضیح داد: “در حال حاضر، با ظهور نوع Omicron، ضروری است که مردم واکسن های تقویت کننده خود را دریافت کنند. اما در آینده، ما باید در نظر بگیریم که چگونه می توانیم واکسنی ایجاد کنیم که پاسخ ایمنی ما را حتی بیشتر گسترش دهد تا در برابر سایر انواع جدید نگران کننده محافظت شود.” .

بر اساس یافته‌های خود، محققان می‌گویند که طراحی واکسن و استراتژی‌های دوز نیاز به اثبات دارد تا حداکثر استفاده از نقش‌بندی ایمنی را داشته باشد.

این امر مستلزم افزایش وسعت حفاظت به جای دستکاری واکسن ها با جدیدترین توالی های سنبله است.

«ظهور انواع جدید با پتانسیل فرار از مصونیت نشان داده است که ما باید نسل بعدی واکسن‌ها را در آینده اثبات کنیم.

ما ایمنی را در طول زمان در افراد آلوده به انواع مختلف مطالعه کردیم و متوجه شدیم که پاسخ‌های واکسن بسته به سویه آلوده کننده بسیار متغیر است. از این یافته ها می توان برای اطمینان از بهینه بودن طراحی واکسن استفاده کرد. دکتر جوزف گیبونز از دانشگاه کوئین مری لندن توضیح داد: این کار بر اهمیت نظارت مستمر اثربخشی واکسن‌ها در برابر انواع جدیدی مانند Omicron تاکید می‌کند.

این تحقیق که توسط تحقیقات و نوآوری بریتانیا (UKRI) تامین می‌شود، به بررسی «تجلی ایمنی» در کارکنان مراقبت‌های بهداشتی پس از دو دوز واکسن Pfizer/BioNTech پرداخت تا پاسخ ایمنی آن‌ها به عفونت را با انواع نگرانی‌ها درک کند.

این شامل پیگیری دقیق و طولی گروه کارمندان مراقبت‌های بهداشتی خدمات بهداشت ملی بارتز (NHS) Trust COVIDsortium متشکل از 731 نفر بود که از مارس 2020 دنبال شده‌اند.

این مطالعه نشان داد که پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده در برابر انواع مختلف در طول زمان پس از برخورد با سنبله‌های مختلط به طور متفاوتی تحلیل می‌رود.

تعدادی از موارد ابتلا به عفونت دلتا در دو فرد واکسینه شده با دوز در این مطالعه وجود داشت.

سطوح آنتی‌بادی‌های سنبله‌ای که سه هفته پس از دوز دوم واکسن اندازه‌گیری شد، بالا بود، اما سطوح واقعی پاسخ‌های آنتی‌بادی خنثی‌کننده محافظ علیه دلتا، پنج ماه پس از دوز دوم آن‌ها به صفر رسیده بود.

با این حال، دوز سوم از سنبله اولیه از یک واکسن تقویت کننده، پاسخ های آنتی بادی را افزایش داد.

پروفسور بویتون گفت: “این یافته ها اهمیت واکسیناسیون تقویت کننده دوز سوم را برای کاهش انتقال ویروس نشان می دهد.”

به طور کلی، محققان تاکید می‌کنند که علیرغم مشاهده عفونت‌های پیشرفت، پاسخ‌های ایمنی به واکسیناسیون همچنان در پیشگیری از بیماری شدید و مرگ ناشی از COVID-19 در مواجهه با انواع آلفا، بتا، گاما و دلتا مؤثر است.

نوع جدید Omicron همچنان در حال مطالعه است، اما محققان معتقدند که به اصطلاح “نشان دادن ایمنی” می تواند به معنای تأثیر بسیار متفاوت جهش در نقاط مختلف جهان باشد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)