اولین ایالات آلمان برای جلوگیری از کرونا همه بازارهای کریسمس را لغو کردند

اولین ایالات آلمان برای جلوگیری از کرونا همه بازارهای کریسمس را لغو کردند

نخست‌وزیر ساکسونی اذعان کرد که بسیاری از محدودیت‌ها بر واکسینه‌شده‌ها نیز تأثیر می‌گذارد.

مونیخ، آلمان:

ایالت‌های باواریا و زاکسن آلمان روز جمعه تمام بازارهای کریسمس خود را لغو کردند و از محدودیت‌های شدید زندگی عمومی رونمایی کردند، زیرا این کشور تلاش می‌کند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کند.

مارکوس سودر، نخست‌وزیر ایالت باواریا، در حالی که تعطیلی کلوب‌ها، بارها و سرویس‌های شبانه در رستوران‌ها را اعلام کرد، گفت: «وضعیت بسیار، بسیار جدی و دشوار است».

ایالت شرقی زاکسن نیز از اقدامات مشابهی رونمایی کرد و با بستن تمام اماکن ورزشی و فرهنگی، ممنوعیت گردشگری، مصرف عمومی مشروبات الکلی و ممنوعیت ورود افراد واکسینه نشده از مغازه ها و آرایشگاه های غیر ضروری، از این هم فراتر رفت.

مایکل کرچمر، نخست‌وزیر زاکسن – که ایالتش کمتر از 60 درصد جمعیت آلمان، کمترین میزان واکسیناسیون را در آلمان دارد – اعتراف کرد که بسیاری از محدودیت‌ها بر واکسینه‌شدگان نیز تأثیر می‌گذارد.

اما او گفت که اقدامات سختی برای جلوگیری از غرق شدن بیمارستان ها لازم است و خواستار “همبستگی” همه شهروندان شد. او به خبرنگاران گفت: «ما در این همه‌گیری به «ما» بیشتر و «من» کمتری نیاز داریم.

باواریا و زاکسن از جمله مناطقی هستند که بیشترین آسیب را در چهارمین موج وحشیانه کووید (کووید) که آلمان را فرا گرفته است.

طبق گزارش آژانس بهداشتی موسسه رابرت کخ، در حالی که آلمان نرخ ابتلای هفتگی 340.7 به ازای هر 100000 نفر را در روز جمعه داشت، این رقم در زاکسن (593.6) و باواریا (625.3) بسیار بالاتر بود.

– “البته سلامتی” –

مونیخ، پایتخت ایالت باواریا، روز سه‌شنبه به اولین شهر بزرگ آلمان تبدیل شد که بازار کریسمس خود را برای دومین سال متوالی لغو کرد. لغو زاکسن به این معنی است که بازار مشهور کریسمس درسدن نیز از بین می‌رود.

آلمان هر سال میزبان 2500 بازار کریسمس است که بازدیدکنندگانی که برای مزه کردن شراب داغ و شاه بلوط برشته می‌آیند و در میان مجموعه‌ای از کلبه‌های چوبی به خرید زیورآلات فصلی می‌آیند، آن را گرامی می‌دارند.

به گفته انجمن صنعت غرفه‌داران BSM، در دوران پیش از همه‌گیری، سالانه حدود 160 میلیون بازدیدکننده داخلی و بین‌المللی جذب می‌کردند که درآمدی بین 3 تا 5 میلیارد یورو (3.4 میلیارد دلار تا 5.6 ​​میلیارد دلار) داشتند.

الئونور استیگل، که غرفه ای در بازار کریسمس در شهر تاریخی بامبرگ دارد، به خبرگزاری فرانسه گفت: «این برای ما یک فاجعه است.

ما قبلاً اجناس خود را خریده‌ایم و اکنون برای دومین سال متوالی چیزی نداریم.»

کنراد فردریش که تجارت خود را در بازار بامبرگ نیز انجام می دهد، گفت که با توجه به انفجار عفونت ها می تواند این تصمیم را درک کند.

“چه چیزی مهمتر است؟ بازار یا سلامت؟” او گفت. “البته سلامتی.”

سودر گفت، علاوه بر محدودیت‌های جدید زندگی شبانه، مکان‌های ورزشی و فرهنگی باواریا مشمول محدودیت 25 درصدی ظرفیت خواهند بود و خرده‌فروشی‌ها باید جریان مشتریان را محدود کنند.

بخش‌هایی از بایرن با نرخ بروز بیش از 1000 – هشت ناحیه در روز جمعه – با محدودیت‌های شدیدتری مواجه خواهند شد که تنها امکانات مهدکودک، مدارس و مغازه‌ها مجاز به ادامه فعالیت حداقل تا اواسط دسامبر هستند.

پترا کوپینگ، وزیر بهداشت این ایالت گفت، در این مناطق از ساعت 10 شب برای افرادی که واکسینه نشده اند، منع آمد و شد ممنوع خواهد شد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و رهبران 16 ایالت آلمان روز پنجشنبه توافق کردند که پس از افزایش تعداد موارد جدید به بیش از 65000 مورد در روز، افراد واکسینه نشده را از رستوران ها، رویدادهای ورزشی و نمایش های فرهنگی در سراسر کشور تعطیل کنند.

با این حال، لوتار ویلر، مدیر موسسه رابرت کخ، روز جمعه به خبرنگاران گفت که با افزایش تصاعدی سطح عفونت، محدودیت ها برای مهار آخرین افزایش ناکافی خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)