اورانیوم ضعیف شده بریتانیا در اوکراین – RT World News

وزارت دفاع بریتانیا اعلام کرد که هیچ تعهدی برای کمک به پاکسازی مناطق آلوده به مهمات رادیواکتیو ندارد.

جیمز هیپی، وزیر نیروهای مسلح، با اشاره به اینکه ارتش بریتانیا تلاشی برای ردیابی محل استفاده از این تسلیحات نخواهد کرد، گفت که دولت بریتانیا از قبل ارسال مهمات اورانیوم ضعیف شده به اوکراین را آغاز کرده است.

هیپی در پاسخ به سؤالات کنی مک اسکیل، نماینده اسکاتلند، روز سه شنبه تأیید کرد که مهمات DU برای تانک چلنجر 2 ساخت بریتانیا قبلاً به اوکراین رسیده است، هرچند از اظهار نظر در مورد کی یف خودداری کرد. “نرخ استفاده برای دورهای ارائه شده.”

ما هزاران گلوله مهمات چلنجر 2 از جمله گلوله های زره ​​پوش اورانیوم ضعیف شده را به اوکراین ارسال کرده ایم. او گفت و سلاح ها را اضافه کرد اکنون تحت کنترل نیروهای مسلح اوکراین (AFU) هستند. و وزارت دفاع “مکان هایی را که از آنجا گلوله های DU توسط AFU در اوکراین شلیک می شود، نظارت نمی کند.”


به اوکراینی ها آموزش اورانیوم ضعیف شده داده شد

در پاسخ به این سوال که آیا دولت در این زمینه مسئولیتی دارد؟ “کمک به پاکسازی گلوله های اورانیوم ضعیف شده” وزیر اظهار داشت که پس از درگیری در اوکراین استفاده شده است “بدون تعهد” برای انجام این کار، در عوض استرس “نیازهای فوری اوکراین.”

در حالی که Heappey ادعا کرده است که خطرات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از اورانیوم ضعیف شده است “کم،” با استناد به “نظارت بر کهنه سربازان ارتش بریتانیا” در سال 2007 برای یک مطالعه دولتی انجام شد، تحقیقات جدیدتر نشان می دهد که مهمات می توانند خطراتی برای سلامتی داشته باشند. ایالات متحده در طول دو جنگ خود در عراق از مهمات DU به شدت استفاده کرد و برخی از محققان ادعا کردند که این سلاح‌ها می‌تواند با موجی از نقایص مادرزادی مرتبط باشد که بعداً در این کشور مشاهده شد.

به گفته داگ ویر، کارشناس رصدخانه درگیری و محیط زیست، زمانی که نفوذگران DU به یک هدف حمله می کنند، آنها تکه تکه می شوند و می سوزند و ذرات شیمیایی سمی و رادیواکتیو DU تولید می کنند که خطر استنشاقی برای افراد به همراه دارد. با این حال، دولت های ایالات متحده و بریتانیا مدت هاست که خطرات ادعایی را مورد مناقشه قرار داده اند.


طرح اورانیوم ضعیف شده بریتانیا تمام اروپا - مسکو را تهدید می کند

در ماه مارس، مستشاران بریتانیایی و آمریکایی بر آموزش‌های ویژه سربازان اوکراینی برای نحوه برخورد با گلوله‌های DU نظارت کردند، که عمدتاً برای تانک چلنجر 2 استفاده می‌شود. لندن قبلاً متعهد شده بود که در مجموع 14 تانک را به اوکراین بفرستد، اگرچه مشخص نیست که آیا تانک به میدان نبرد رسیده است یا خیر.

مسکو بارها از ارسال تسلیحات خارجی به کی یف، یعنی مهمات بریتانیایی DU، خواسته است و وزارت امور خارجه لندن را به دلیل محکوم کردن آن محکوم کرده است. “بی پروایی مطلق، بی مسئولیتی و مصونیت از مجازات.” ماه گذشته، ارتش روسیه همچنین هشدار داد که استفاده از گلوله های اورانیوم احتمال دارد ” باعث صدمات جبران ناپذیر شود “ به سلامت اوکراینی ها و تحمیل خسارت اقتصادی عظیم به مجتمع کشت و صنعت در منطقه با اشاره به تاثیر این سلاح در عراق.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: