اوبر متهم به افزایش قیمت در زمانی که باتری گوشی کاربر کم است: گزارش

اوبر متهم به افزایش قیمت در زمانی که باتری گوشی کاربر کم است: گزارش

اوبر مخالفت کرد که پرداخت بر اساس میزان عمر باتری باقی مانده در یک گوشی است.

بر اساس گزارشی که در روزنامه بلژیکی Derniere Heure منتشر شده، گفته می‌شود که اوبر قیمت‌ها را برای کاربرانی که باتری تلفن کم دارند افزایش می‌دهد. تحقیقات انجام شده توسط این رسانه نشان داد که چگونه برنامه ride-hailing قیمت خود را برای مشتریان در بروکسل بر اساس درصد باتری آنها تغییر داده است.

بر اساس تحقیقات، برخی از کاربران ادعا می کنند که قیمت های متفاوتی را برای سفرهای مشابه دیده اند. لازم به ذکر است که اوبر هرگونه ارتباط بین سطح باتری و قیمت را رد کرده است.

Derniere Heure با تماس با تاکسی از دفتر خود در بروکسل به Tour & Taxis در مرکز شهر با استفاده از دو آیفون، یکی با باتری 84 درصد و دیگری با باتری 12 درصد، تحقیق کرد. نتیجه یک اختلاف قیمت قابل توجه را نشان داد، به طوری که گوشی هوشمند با باتری 12 درصدی 17.56 یورو (1585 روپیه) و گوشی با باتری 84 درصدی 16.6 یورو (1498 روپیه) برای همان سفر شارژ شد.

با این حال، اوبر مخالفت کرد که پرداخت بر اساس میزان عمر باتری باقی مانده در یک گوشی است. همچنین ادعا کرد که این برنامه قادر به اندازه گیری باتری کاربر نیست. این شرکت در بیانیه ای به Derniere Heure گفت: «اوبر برای محاسبه قیمت یک سفر، سطح باتری گوشی را در نظر نمی گیرد.

آنها ادامه دادند، “قیمت گذاری پویا اعمال شده برای سفرهای رزرو شده از طریق اوبر با توجه به تقاضای موجود برای سواری و عرضه رانندگانی که می توانند به آن پاسخ دهند، تعیین می شود.”

به گفته Vice، اوبر به دلیل استفاده از عمر باتری کاربران تحت بررسی قرار گرفته است. در مصاحبه ای با NPR در سال 2016، رئیس سابق تحقیقات اقتصادی اوبر، کیت چن، اظهار داشت که این کسب و کار کشف کرده است که کاربرانی که سطح باتری پایین تری دارند، نسبت به افزایش قیمت ها بازتر هستند. با این حال، آقای چن این را رد کرد که این شرکت به صراحت قیمت‌گذاری را برای این مشتریان افزایش می‌دهد، اگرچه سایر «مفسران درباره اینکه چرا شرکت اصلاً عمر باتری را نظارت می‌کند ابراز تردید کردند».