اوباش لینچ برای متهم کفرگو ایستگاه پلیس را به آتش کشیدند – اخبار RT World

هزاران نفر در شمال غربی پاکستان یک ایستگاه پلیس را که در آن مردی متهم به توهین به مقدسات در بازداشتگاه بازداشت شده بود، محاصره کردند. هنگامی که مأموران از تحویل مظنون خودداری کردند، اوباش مرکز را به آتش کشیدند.

رسانه های محلی گفتند که چندین ایست بازرسی پلیس نیز در جریان موج خشونت که عصر یکشنبه در منطقه چارسدا در استان خیبر پختونخوا رخ داد، هدف قرار گرفت. فیلم حمله گزارش شده جمعیتی را نشان می دهد که شاهد آتش سوزی گسترده در دوردست هستند.

طغیان خشم عمومی با گزارش هایی مبنی بر دستگیری مردی مظنون به هتک حرمت به قرآن توسط پلیس آغاز شد. این عمل طبق قوانین پاکستان توهین آمیز تلقی می شود و مجازات آن اعدام است. با این حال، در برخی موارد، مؤمنان آشفته از منتظر ماندن تا سیستم قضایی مسیر خود را طی کند و به لینچ متوسل شوند، سر باز می زنند.

ادامه مطلب


پاکستان طرح های اخته شیمیایی را به دلیل شریعت کنار گذاشت

جمعیت که به گفته ماموران اجرای قانون بین 4000 تا 5000 نفر تخمین زده شد، از پلیس خواستند مظنون را به آنها تحویل دهد. با امتناع افسران، اوضاع تشدید شد و افسران مجبور به عقب نشینی شدند. در این درگیری تلفات جانی گزارش نشده است.

ایستگاه پلیس قبل از اینکه در اثر آتش سوزی نابود شود، همراه با آرشیو سوابق جنایی آن و چندین خودروی پلیس که در بیرون پارک شده بودند، غارت شد. افسران همچنین گمان می کنند که سلاح های موجود در زرادخانه آن ممکن است به سرقت رفته باشد.

خشونت به سایر بخش‌های ولسوالی سرایت کرد و شورش‌کنندگان به چهار ایست بازرسی پلیس حمله کردند. تحصن هم برگزار شد، اگرچه مقامات محلی و بزرگان جامعه توانستند تظاهرکنندگان را آرام کرده و آنها را متقاعد کنند که متفرق شوند.

پلیس مظنون ناشناس توهین به مقدسات را از نظر روانی ناپایدار توصیف کرد. به گفته فضل شکورخان، وزیر قانون خیبر پختونخوا، که اهل چارسدا است، افسران این مرد را قبل از حمله از ایستگاه خارج کردند و به مکان امنی منتقل کردند. چندین رسانه گزارش دادند که مظنون به دلیل نگرانی از امنیت او از ولسوالی منتقل شده است.