اهداکنندگان کریپتو برای یک نسخه نادر از قانون اساسی ایالات متحده یک میلیون دلار هزینه برای پیشنهاد ناموفق پرداخت می کنند

اهداکنندگان کریپتو برای یک نسخه نادر از قانون اساسی ایالات متحده یک میلیون دلار هزینه برای پیشنهاد ناموفق پرداخت می کنند

تلاش سرمایه‌گذاری جمعی برای حراج کپی قانون اساسی ایالات متحده از اتر پول دیجیتال استفاده کرد. (فایل)

واشنگتن:

داده‌های روز چهارشنبه نشان داد اهداکنندگان ارزهای دیجیتال که برای خرید یک نسخه کمیاب از قانون اساسی ایالات متحده برای خرید یک نسخه نادر از قانون اساسی ایالات‌متحده با هم متحد شده‌اند، توهینی به آسیب‌های آنها به شکل بیش از یک میلیون دلار هزینه اضافه شده است.

بیش از 17400 اهداکننده در تلاش برای خرید این سند در حراجی در نیویورک شرکت کردند، اما مردم این هفته پس از شکست در پیشنهاد 43 میلیون دلاری یک میلیاردر به دنبال بازپرداخت هستند.

در تلاش سرمایه‌گذاری جمعی از اتر پول دیجیتال استفاده می‌شود که برای هر تراکنش هزینه‌ای دریافت می‌کند – بنابراین اهداکنندگان باید هم برای ارائه و هم برای پس گرفتن پول خود هزینه می‌کردند.

قیمت‌های کریپتو بی‌ثبات هستند، اما طبق ردیابی Dune Analytics، اهداکنندگان مجموعاً 199.5 اتر یا حدود 850000 دلار برای اهدا و 38.4 اتر دیگر یا تقریباً 163000 دلار برای بازپرداخت از دست داده‌اند.

این هزینه‌ها که به دلیل ماهیت غیرمتمرکز پول دیجیتال است، چالش‌های پیش روی استفاده از رمزارز برای تراکنش‌های مالی معمول را نشان می‌دهد.

پلتفرم خود گفت که اتر هزینه ها را کارمزد «گاز» می نامد و آنها برای انجام تراکنش های رایانه ای که برای انتقال پول دیجیتال ضروری هستند، پرداخت می کنند.

فروش هفته گذشته ساتبیز توجه بسیاری را به خود جلب کرد و خانه حراج اعلام کرد این کالا یکی از تنها 13 نسخه شناخته شده بازمانده منشور ایالات متحده است که در 17 سپتامبر 1787 در تالار استقلال فیلادلفیا توسط بنیانگذاران آمریکا از جمله جورج واشنگتن امضا شد.

هزینه های سنگین

علیرغم نتیجه، کنسرسیوم ارزهای دیجیتال ConstitutDAO که به دنبال این سند نادر بود، به نظر مثبت در تلاش بود.

با انحلال گروه در توییتر نوشت: «ما تاریخ را ساختیم و به تمام جهان نشان دادیم که گروهی از دوستان اینترنتی می‌توانند با هدفی به ظاهر غیرقابل عبور روبرو شوند و در یک جدول زمانی غیرممکن به نتایج باورنکردنی دست یابند.

اما از آنجایی که بسیاری از اهداکنندگان مبلغی معادل 200 دلار دریافت کردند، ضربه سنگینی به هزینه های گاز وارد کردند که بر اساس تقاضا متفاوت است و با نرخ ثابتی دریافت می شود.

@nateliason در توییتی نوشت: “بچه ها، من عاشق این پروژه هستم، اما شما باید چیز دیگری را کشف کنید. اینکه مردم آنقدر بنزین را برای بازپس گیری هزینه کنند، بی معنی است.”

دیگران نیز در مورد نتیجه تلخ بودند.

@museumofcrypto در توییتی نوشت: «این کاملاً گویای این است که یک میلیاردر برنده قانون اساسی ایالات متحده شد در مقابل 17437 نفری که گرد هم آمدند تا این بنای یادبود آزادی را حفظ کنند. “به هر حال، @ConstitutionDAO خوب بازی کرد.”

به گزارش ساتبیز، کنت گریفین، مدیر عامل صندوق تامینی سیتادل در شیکاگو، در حراجی روز پنجشنبه با خرید متن 1787، رکورد جهانی یک سند تاریخی را ثبت کرد.

به گفته ساتبیز، گریفین نسخه قانون اساسی خود را به صورت رایگان به موزه کریستال بریج در بنتونویل، آرکانزاس قرض خواهد داد و موزه آن را بدون دریافت هزینه از بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)