اهداکننده اسپرم که بیش از 550 کودک را به دنیا آورد، توسط دادگاه هلند دستور توقف داده شد

اهداکننده اسپرم که بیش از 550 کودک را به دنیا آورد، توسط دادگاه هلند دستور توقف داده شد

او از زمانی که در سال 2007 شروع به اهدای اسپرم کرد، به تولید بین 550 تا 600 کودک کمک کرد.

دادگاهی در هلند روز جمعه مردی را از اهدای اسپرم خود به دلیل مظنون شدن به داشتن بیش از 550 فرزند منع کرد. مردی به نام جاناتان جیکوب مایجر 41 ساله، در صورت تلاش مجدد برای اهداء، ممکن است بیش از 100,000 یورو (90,41,657 روپیه) جریمه شود. بی بی سیگزارش شده است.

این پرونده تکان دهنده پس از آن بر سر زبان ها افتاد که یک بنیاد و مادر یکی از بچه ها علیه او در لاهه شکایت کرد. قاضی که به پرونده مدنی رسیدگی کرد گفت که اهداکننده “اطلاعات نادرست به والدین احتمالی در مورد تعداد فرزندانی که قبلاً در گذشته به دنیا آورده بود” داده است.

“همه این والدین اکنون با این واقعیت روبرو هستند که فرزندان خانواده آنها بخشی از یک شبکه بزرگ خویشاوندی با صدها خواهر و برادر ناتنی هستند که آنها را انتخاب نکرده اند. دادگاه متهم را از اهدای مایع منی خود به والدین جدید منع می کند. پس از صدور این حکم، قاضی هسلینک در حکمی روز جمعه گفت.

آقای هسلینک افزود، همچنین به او دستور داده شده است که با هیچ والدین احتمالی تماس نگیرد “به این آرزو که او مایل به اهدای مایع منی است… خدمات خود را برای والدین آینده تبلیغ کند یا به هر سازمانی که بین والدین احتمالی ارتباط برقرار می کند بپیوندد.”

قابل ذکر است که آقای Meijer اسپرم خود را به حداقل 13 کلینیک اهدا کرد که 11 مورد از آنها در هلند قرار دارند. بر اساس دستورالعمل های بالینی هلند، اهداکنندگان اسپرم نباید به بیش از 12 زن اهدا کنند و یا نباید بیش از 25 فرزند داشته باشند. این امر برای جلوگیری از رشد تصادفی و مشکلات روانی در کودکانی است که ممکن است پس از اطلاع از داشتن صدها خواهر و برادر دچار اختلال شوند.

با این حال، از زمانی که در سال 2007 شروع به اهدای اسپرم کرد، او به تولید بین 550 تا 600 کودک کمک کرد. در سال 2017، او از اهدای اسپرم به کلینیک های باروری در هلند منع شد. او به جای توقف، به اهدای اسپرم در خارج از کشور و آنلاین ادامه داد.

مادر یکی از کودکان در پرونده دادگاه گفت که از اینکه دادگاه این مرد را از “کمک های دسته جمعی” منع کرده است سپاسگزار است. [have] مانند آتش به کشورهای دیگر سرایت کرد.»

او در بیانیه‌ای رسمی گفت: «از اهداکننده می‌خواهم به منافع ما احترام بگذارد و حکم را بپذیرد زیرا فرزندان ما شایسته تنها ماندن هستند.

با این حال، وکیل اهداکننده در جلسه دادگاه گفت که می‌خواهد به والدینی کمک کند که در غیر این صورت قادر به باردار شدن نیستند. آقای Meijer که یک موسیقیدان حرفه ای است، در حال حاضر در کنیا زندگی می کند.