“انکوباتور” مشکوک سویه های جدید کووید-19 شناسایی شد – RT World News

یک گزارش جدید می گوید که کشورهای آفریقایی نمی توانند نرخ واکسیناسیون خود را به اندازه کافی بدون کمک خارجی افزایش دهند و ممکن است به “یک جوجه کشی عالی برای انواع” ویروس SARS-CoV-2 تبدیل شوند.

در “تبعیض شدید واکسن” باعث می شود 1.3 میلیارد نفری که در آفریقا زندگی می کنند در رقابت جهانی برای محافظت از بشریت در برابر کووید-19 عقب بمانند. در حالی که کشورهای ثروتمندتر به جمعیت خود واکسن های تقویت کننده تزریق می کنند، در آفریقا نرخ کامل واکسیناسیون کمتر از 7 درصد باقی می ماند. مگر اینکه کمک های واکسن برای این قاره به طور قابل توجهی افزایش یابد، از نظر جهش های ویروسی جدید تهدیدی بالقوه برای بقیه جهان خواهد بود.

این هشدار جدی از سوی بنیاد مو ابراهیم مستقر در لندن می‌آید، زیرا گزارش جدیدی را در روز دوشنبه منتشر کرد که جزئیات چالش‌هایی را که کشورهای آفریقایی در واکنش به کووید-19 با آن روبرو هستند، منتشر کرد.

قاره “ممکن است به یک انکوباتور عالی برای انواع مختلف تبدیل شود.” این موسسه خیریه در بیانیه ای اعلام کرد. ما می دانیم که اگر ویروس در همه جا به طور موثر شکست نخورد، به گسترش و جهش ادامه خواهد داد.

تضمین دسترسی عادلانه و متوازن به واکسن‌ها فقط یک موضوع عدالت نیست، بلکه صدقه است. این یک موضوع امنیت جهانی و در نتیجه منافع مشترک است.


پزشک آفریقای جنوبی که Omicron را کشف کرد علائم را توصیف می کند

ابراهیم، ​​میلیاردر سودانی مخابراتی که ریاست سازمان غیرانتفاعی متمرکز آفریقا را که او تأسیس کرده است، از این واقعیت ابراز تاسف کرد. ما همچنان با تبعیض شدید واکسن به زندگی خود ادامه می دهیم و به ویژه آفریقا در حال عقب ماندن است.

او کشف اخیر نوع نگرانی Omicron را که برای اولین بار توسط متخصصان ژنتیک در آفریقای جنوبی شناسایی شد، به عنوان نمونه ای از آسیبی که نرخ پایین واکسیناسیون در آفریقا برای جهان ایجاد می کند، ذکر کرد. اینکه آیا این جهش واقعاً در خاک آفریقا ظاهر شده است، توسط دانشمندان مشخص نشده است.

گزارش جدید جنبه های مختلف مبارزه با کووید-19 در آفریقا، از در دسترس بودن واکسن یا نبود آن، از کاستی در شناسایی تلفات دقیق این بیماری، تا مشکلات گسترده تر در زمینه مراقبت های بهداشتی و آمادگی همه گیر را که بسیاری از کشورهای آفریقایی به آن ادامه می دهند، شرح می دهد. دست و پنجه نرم کردن