انفجار 18000 گاو را می کشد – RT World News

آتش سوزی در یک مزرعه لبنیات تگزاس منجر به یکی از بزرگترین تلفات گاو در تاریخ ایالات متحده شده است

انفجار روز دوشنبه در مزرعه ای در تگزاس منجر به آتش سوزی گسترده شد که منجر به مرگ حیرت آور 18000 گاو شد. مقامات محلی این تلفات را بزرگترین تلفات گاو در ایالات متحده در تاریخ ثبت شده توصیف کرده اند.

قاضی شهرستان مندی گفلر به یو اس ای تودی گفت که انفجار در مزرعه لبنیات ساوت فورک در نزدیکی شهر دیمیت ممکن است به دلیل معیوب بودن یک قطعه تجهیزات مزرعه ایجاد شده باشد. وی خاطرنشان کرد که ماموران آتش نشانی محلی همچنان در حال بررسی هستند.

بنا بر گزارش ها، مزرعه لبنیات تنها بیش از سه سال پیش در این منطقه افتتاح شده بود و 50 تا 60 نفر در آن مشغول به کار بودند. این آتش سوزی تلفات انسانی نداشته و تنها یک نفر مجروح شده است. وی به بیمارستان منتقل شد و از روز سه شنبه وضعیت وی وخیم اما پایدار گزارش شد.

گفلر اظهار داشت که بیشتر 18000 گاو تلف شده در یک آغل بزرگ در انتظار شیردهی در هنگام وقوع آتش سوزی قرار داشتند. به گفته این مقام، این حیوانات حدود 90 درصد از کل گله مزرعه را تشکیل می دادند.


آتش سوزی صنعتی ایالات متحده هزاران نفر را مجبور به تخلیه می کند

او خاطرنشان کرد که ارزش هر گاو تقریباً 2000 دلار است، به این معنی که ضرر و زیان شرکت South Fork Dairy در دام می تواند به ده ها میلیون دلار برسد، حتی قبل از اینکه تجهیزات و آسیب های ساختاری لحاظ شود.

“شما به دنبال یک باخت ویرانگر هستید” گفلر گفت. قلب من برای هر یک از افرادی که در آن عملیات شرکت داشتند می‌سوزد.»

یکی از همکاران موسسه رفاه حیوانات – یک گروه مدافع مستقر در واشنگتن – ادعا کرده است که این حادثه به راحتی از همه رکوردها پیشی می گیرد از زمانی که ردیابی آتش سوزی در انبارها و مزارع در سال 2013 آغاز شد. رکورد قبلی در سال 2020 با آتش سوزی در شمال نیویورک ثبت شد. مزرعه شیری حدود 400 گاو را کشت.

مقامات دولتی و لبنیات در مورد نحوه برخورد با وظیفه پاکسازی 18000 لاشه ذغالی شده با هم اختلاف دارند. USA Today خاطرنشان کرد: در حالی که کمیسیون کیفیت محیط زیست تگزاس دستورالعمل های خاصی را در مورد دفن حیوانات ارائه می دهد، مانند قرار دادن آنها در فاصله حداقل 15 متری از هر چاه آب، اما گورهای دسته جمعی را در نظر نمی گیرد.

راجر مالون، شهردار دیمیت، به این نشریه گفت که اگرچه دوره‌های مدیریت اضطراری را گذرانده است که نحوه دفع لاشه حیوانات را پس از فاجعه آموزش می‌دهد، اما هرگز مجبور به استفاده از آن در چنین مقیاس وسیعی نبوده است.

چگونه 18000 لاشه را دفع می کنید؟ این چیزی است که شما خیلی با آن برخورد نمی کنید.» او گفت.

شما می توانید این داستان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید: