انتقال کووید مشکوک از موش به انسان مورد بررسی قرار گرفت – RT World News

مقامات تایوان در حال انجام تحقیقاتی در مورد مثبت شدن آزمایش کووید یک کارمند آزمایشگاهی پس از گاز گرفتن توسط موش های آلوده به ویروس کرونا هستند. این اولین مورد گزارش شده در این جزیره در چند هفته اخیر بود.

این زن که در Academia Sinica، مؤسسه تحقیقاتی برتر تایوان کار می کرد، ماه گذشته به کووید مبتلا شد. مقامات بهداشتی تایید کردند که او دو بار توسط موش های آلوده به ویروس کرونا گاز گرفته شده است. هنوز بدون شک معقول مشخص نیست که کارمند آزمایشگاه از طریق آن گزش ها آلوده شده است. با این حال، به نقل از وزیر بهداشت این کشور، چن شیچونگ، نقل شده است که “احتمال ابتلا از محل کار بیشتر است زیرا در جامعه هیچ عفونت تایید شده نداریم.


مطالعه ترس های مرتبط با Omicron را تایید می کند

بر اساس گزارش ها، زن مورد نظر سابقه سفر اخیر نداشته و علاوه بر این، واکسن کووید مدرنا تلقیح شده است. علاوه بر این، آزمایشگاهی که او در آن کار می کرد گفته می شود که سطح امنیت زیستی بسیار بالایی را حفظ می کند. نزدیک به 100 نفر که با کارمند آزمایشگاه آلوده در تماس بوده اند در قرنطینه قرار گرفته اند.

تایوان، با بیش از 23 میلیون نفر، یکی از پایین‌ترین نرخ‌های ابتلا به کووید را دارد، زیرا این کشور کاملاً در دریا محصور است و مقامات در اوایل این همه‌گیری قرنطینه‌های شدید را اعمال می‌کنند. تایوان تا به امروز تنها 16704 مورد ابتلا به کووید و در مجموع 848 مورد مرگ را ثبت کرده است – ارقامی که کاملاً در تضاد با آمار وحشتناک بیشتر مناطق دیگر است.

اغلب گزارش شده است که گربه ها و سگ ها به این بیماری از صاحبان خود مبتلا می شوند. در یک مورد اخیر در بلژیک، آزمایش دو اسب آبی در باغ وحش آنتورپ نیز مثبت شد. با این حال، خبر خوب این است که حیوانات تمایل دارند خیلی بهتر از انسان ها زندگی کنند، بدون علائم یا فقط علائم خفیف. هیچ مدرکی مبنی بر اینکه حیوانات خانگی آلوده می توانند کووید را به انسان منتقل کنند وجود ندارد.