انتشار Omicron در بریتانیا ممکن است سریعتر از آفریقای جنوبی باشد

انتشار Omicron در بریتانیا ممکن است سریعتر از آفریقای جنوبی باشد

بوریس جانسون اقدامات سختگیرانه ای از جمله کار از خانه و استفاده از ماسک گسترده و استفاده از مجوز کووید را تشدید کرده است

به گفته جان ادموندز، اپیدمیولوژیست، ممکن است سویه omicron در انگلستان سریعتر از آفریقای جنوبی گسترش یابد، به گفته جان ادموندز، اپیدمیولوژیست ها در بریتانیا احتمالاً تا کریسمس به 60000 نفر در روز می رسد.

گاردین به نقل از ادموندز که در دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن کار می‌کند و در یک وبیناری که روز پنجشنبه توسط انجمن سلطنتی پزشکی سازمان‌دهی شد، صحبت می‌کرد، به احتمال زیاد موارد Omicron بیشتر از تایید شده توسط آزمایش‌ها است.

ظهور نوع omicron و تعداد زیادی جهش آن، سؤالاتی را در مورد پتانسیل آن برای فرار از واکسن، میزان انتقال و اینکه آیا منجر به بیماری شدید می شود ایجاد کرده است. نتایج اولیه آزمایش‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد که محافظت با واکسن‌های موجود به طور کامل از بین نخواهد رفت و برخی از پزشکان در آفریقای جنوبی موارد را عمدتاً خفیف توصیف کرده‌اند، اگرچه موارد اولیه باید با احتیاط تفسیر شوند.

در حالی که یک پانل متخصص سازمان جهانی بهداشت گفت که به داده های بیشتری برای ارائه هر گونه توصیه در مورد نوع omicron نیاز دارد، آژانس امنیت بهداشتی بریتانیا گفته است که انتظار دارد حداقل نیمی از موارد کووید-19 توسط omicron در دو تا چهار آینده ایجاد شود. در صورتی که نرخ رشد و زمان دو برابر شدن موارد مشاهده شده در دو هفته اخیر حفظ شود. بوریس جانسون، نخست وزیر، اقدامات سختگیرانه ای از جمله کار از خانه و ماسک گسترده و استفاده از مجوز کووید را تشدید کرده است.

ساجد جاوید، وزیر بهداشت، اواخر روز چهارشنبه در بیانیه‌ای که به مجلس عوام ارائه شد، گفت که موارد Omicron ممکن است تا پایان ماه از یک میلیون بیشتر شود. گاردین گزارش داد که او این تعداد را در آن زمان حدود 10000 نفر تخمین زد.

ادموندز سویه omicron را “شکست بسیار شدید” نامید و از مردم خواست تا هرچه سریعتر واکسن های تقویت کننده را دریافت کنند و گفت که اقدامات دولت طرح B یک واکنش افراطی نیست.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)