انباشت نقدینگی ایالات متحده به پایین ترین حد خود رسید، بایدن و جمهوری خواهان بر سر سقف بدهی توافق کردند

انباشت نقدینگی ایالات متحده به پایین ترین حد خود رسید، بایدن و جمهوری خواهان بر سر سقف بدهی توافق کردند

واشنگتن:

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه روز شنبه به توافقی اصولی برای افزایش سقف بدهی این کشور دست یافتند، در اولین گام حیاتی برای از بین بردن تهدید نکول فاجعه‌بار با تنها چند روز فرصت.

دولت انتظار دارد در 5 ژوئن به سقف استقراض خود برسد و این احتمال را افزایش می دهد که بزرگترین اقتصاد جهان برای اولین بار به تعهدات بازپرداخت خود عمل نکند و طوفانی در بازارهای جهانی ایجاد کند.

رهبران حزب اکنون با رقابتی با زمان برای تقویت توافق از طریق کنگره روبرو هستند، در حالی که جمهوری خواهان راست گرا و ترقی خواهان دموکرات هر دو نسبت به امتیازاتی که برای امضای این توافق داده شده است، گریه می کنند.

اوج هفته‌ها مذاکرات پرتنش و پرمخاطره در کنگره و کاخ سفید، این توافق به دولت اجازه می‌دهد تا به بدهی بیش از 31 تریلیون دلاری خود بیافزاید و از کاهش رتبه اعتباری، رکود اقتصادی و احتمالاً میلیون‌ها شغل جلوگیری کند.

و تا حدودی به سمت مماشات با شاهین های مالی در مجلس نمایندگان می رود که به عنوان شرط جلوگیری از نکول، خواستار عقب نشینی قابل توجه برنامه هزینه های داخلی بایدن شده اند.

مک کارتی شامگاه شنبه در توییتی نوشت: «من کمی پیش با رئیس جمهور تماس تلفنی گرفتم. پس از اینکه او زمان را تلف کرد و ماه ها از مذاکره امتناع کرد، ما اصولاً به توافقی رسیدیم که شایسته مردم آمریکا است.»

“بحران تولیدی”

جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در مورد احتمال نکول در اول ژوئن در صورتی که کنگره نتواند سقف استقراض را افزایش دهد هشدار داده بود، اما روز جمعه زمانی که برآورد را به 5 ژوئن به روز کرد به قانونگذاران فرصت تنفس داد.

حتی با وجود ضرب الاجل دیرتر، قانون همچنان باید کنگره را خیلی سریعتر از جدول زمانی معمولی حتی برای غیرمناقشه‌انگیزترین لوایح پاک کند.

اما محافظه‌کاران مجلس نمایندگان را به شدت عصبانی کرده است و از اینکه رهبری آن‌ها در حال تسلیم شدن بیش از حد است و دموکرات‌ها را نگران کرده است، زیرا آنها شکایت کردند که این خیانت به رای‌دهندگان بوده است که بایدن را برعهده یک مأموریت مترقی قرار دهند.

دموکرات ها این بن بست را به عنوان یک “بحران ساخته شده” که توسط جمهوری خواهان به کشور تحمیل شده است، توصیف کرده اند، زیرا سقف بدهی ده ها بار توسط هر دو حزب افزایش یافته است، بدون اینکه خواسته های ضمیمه ای داشته باشد و درام کمی داشته باشد.

در همین حال، میانه‌روها از اینکه از آنها خواسته می‌شود توافقی را بپذیرند که هیچ نقشی در مذاکره نداشتند و می‌ترسند در انتخابات بعدی کرسی‌های آسیب‌پذیر خود را از دست بدهند، ابراز ناامیدی کرده‌اند.

“خط را نگه دار”

مک کارتی امیدوار است که اکثریت 222 جمهوری خواه مجلس نمایندگان را با خود همراه کند، اما این توافق احتمالاً با مخالفت 35 قانونگذار راست افراطی روبرو خواهد شد که از او خواسته اند در برابر هرگونه مصالحه در مورد بسته محدودیت بدهی حزب که در سال 2018 به تصویب رسید، “خط را حفظ کند”. آوریل.

این لایحه توسط رهبران سنا با اکثریت دموکرات ها به عنوان “افراطی” رد شد.

رئیس‌جمهور با سپردن غلاف خود به جناح راست، دو گزینه وحشتناک را در اختیار مردم آمریکا قرار می‌دهد: یا عدم پرداخت بدهی یا عدم پرداخت بدهی به کشور، با کاهش شدید مجریان قانون، اولین واکنش‌ها، کهنه سربازان، سالمندان و حتی تحقیقات سرطان، “چاک شومر، رهبر اکثریت سنا، پس از ارائه آن از مجلس گفت.

نارضایتی هایی از جناح راست سنا نیز وجود داشته است، جایی که مایک لی، نماینده یوتا، روز پنجشنبه گفت که «از هر ابزار رویه ای در اختیار من استفاده خواهد کرد» تا از هرگونه توافقی که فاقد کاهش «قابل توجه» باشد، جلوگیری کند.

کنگره برای تعطیلات آخر هفته طولانی به تعویق افتاد، اما قانونگذاران احتمالا برای رای گیری مجدد فراخوانده خواهند شد.

کارمندان کنگره ابتدا باید توافق را به متن قانونی تبدیل کنند و سپس به طور معمول حداقل شش روز دیگر طول می کشد تا از هر دو اتاق کنگره پیشروی کنند – حتی بدون اینکه شورشیان کارها را به هم بزنند.

دولت عملاً بازپرداخت وام‌ها را تا اواسط ژوئن از دست نمی‌دهد، اما اگر زودتر اختیارات وام‌گیری را از دست بدهد، احتمالاً باید ۲۵ میلیارد دلار چک‌های تأمین اجتماعی و حقوق فدرال را متوقف کند.

این نبرد طولانی توسط آژانس های رتبه بندی بزرگ به دقت زیر نظر گرفته شده است، مورنینگ استار و فیچ هر دو هشدار داده اند که ممکن است کاهش رتبه را انتخاب کنند، حتی اگر از بحران جلوگیری شود.

هنگامی که دولت باراک اوباما 12 سال پیش به سختی از یک نکول جلوگیری کرد، کاهش رتبه‌بندی بیش از یک میلیارد دلار هزینه بهره بالاتر را برای مالیات دهندگان به همراه داشت.

(این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و به طور خودکار از یک فید سندیکایی تولید شده است.)