الیزابت هولمز، بنیانگذار ترانوس، از آزمایشی در ایالات متحده می گوید که به فناوری خود اعتقاد داشت

اعتقاد به فناوری من: الیزابت هلمز بنیانگذار Theranos در دادگاه ایالات متحده

الیزابت هلمز با اتهامات کلاهبرداری با سیم و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم روبرو است.

سن خوزه، ایالات متحده:

الیزابت هولمز ستاره بیوتکنولوژی سقوط کرده روز دوشنبه در دادگاه تقلب در ایالات متحده گفت که به دلیل بازخورد محققان به فناوری استارتاپ آزمایش خون خود اعتقاد دارد و اتهامات محاکمه را قبول می کند که او کلاهبردار بوده و نقص های آن را پنهان می کند.

هولمز در صورت محکوم شدن به اتهام کلاهبرداری از سرمایه گذاران در شرکت معروف خود در دره سیلیکون، ترانوس، به طور بالقوه با زندان مواجه خواهد شد.

او تحت بازجویی در دادگاه سن خوزه، کالیفرنیا، نمونه‌هایی از محققانی را ذکر کرد که بازخورد دلگرم‌کننده‌ای در مورد فناوری Theranos ارائه کردند.

هولمز در دومین روز حضورش در جایگاه در دفاع از خود گفت: «من برداشتم که ما به اهداف طراحی این سیستم می رسیدیم.

هولمز در مورد اینکه چگونه Theranos یک ماشین رومیزی ساخت که از روباتیک، نرم‌افزار و حسگرها برای انجام آزمایش‌های پزشکی بر روی نمونه‌های خون به اندازه‌ای کوچک که با نیش انگشت کشیده می‌شد، استفاده می‌کرد. بازخورد در ایمیل های معرفی شده به شواهد مثبت بود.

او به هیئت منصفه گفت که می‌داند سری 4 دستگاه Theranos در حال توسعه «می‌تواند هر آزمایش خونی را انجام دهد».

هولمز در روز جمعه شروع به شهادت کرد و خود را به عنوان یک مبتکر متعهد نشان داد که پس انداز خود را خرج کرده و یک کالج نخبه را رها کرده تا چشم انداز خود را دنبال کند.

او Theranos را در سال 2003 در 19 سالگی راه‌اندازی کرد و در نهایت نوید دستگاه‌های تست سلف سرویس را داد که می‌توانستند طیف تحلیلی را ارزان و تنها با چند قطره خون اجرا کنند.

هولمز در حالی که حامیان برجسته، روزنامه نگاران و شرکای تجاری را متقاعد می کرد که ایده او می تواند به واقعیت تبدیل شود و می تواند نحوه عملکرد مراقبت های بهداشتی را تغییر دهد به شهرت رسید.

او حامیانی مانند روپرت مرداک و جیم متیس، رئیس سابق پنتاگون ایالات متحده را به خود جلب کرد، اما همه اینها پس از یک سری داستان های وال استریت ژورنال در سال 2015 که در مورد اینکه آیا ماشین های ترانوس کار می کنند یا خیر، آشکار شد.

دفاعیات او در ابتدای بحث گفت که او گناهی جز تلاش و شکست در تحقق یک ایده رویایی ندارد.

هولمز با اتهامات کلاهبرداری با سیم و توطئه برای ارتکاب کلاهبرداری با سیم روبرو است که در صورت محکومیت، احتمالاً چندین دهه پشت میله های زندان خواهد بود.

(به جز عنوان، این داستان توسط کارکنان NDTV ویرایش نشده است و از یک فید سندیکایی منتشر شده است.)